Gå til innhold

Innføring av brød ingen suksess!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, ikke engang inn i munnen skulle det. Ganske rart siden alt annet skal (særlig en forglemt hybelkanin eller en handlepose).

Aaaarghh..! Blir litt irritert for han fikk jo ikke smakt på engang. Akkurat som om han hadde bestemt seg ved synet av brødbitene. Grøt og fruktmos går ned på høykant, men vi sliter tidvis litt med middag.

Noen råd?? Han er åtte mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har dessverre ingen råd siden vi ikke har kommet så langt enda. men jeg lurer på hvilket brød dere bruker? her om dagen skulle jeg gi han en liten smule, men jeg fant jo frø overalt jo, og det var et normalt grovt brød, sånn nesten kneip aktig.. frøene kan da ikke være noe særlig? min fikk ikke tak i smulen selv så jeg ga han det rett i munnen, han synes det smakte rart visstnok. har du pålegg på forresten?

Skrevet

Prøv å legge i bløt noen bitte små biter i fruktmos, så det smaker godt. Øk gradvis med større biter

Skrevet

Jeg brukte speltbrød, så det var anbefalt av sosial- og helsedep. Fruktmos elsker han, det "trikset" skal jeg prøve! Takk :)

Skrevet

del brødet i pitte små smuler og ha det i fruktmosen. eller vet den i litt melk (mm eller mme) og øk til større og større biter. evt ha på litt leverpostei så det smaker mer...

Skrevet

Jeg pleier å kutte opp brødet i små terninger og lar han spise dem selv. Han spiser da lett en skive. Vill ikke ha noe særlig om jeg prøver å mate han. Ta på pålegg så smaker det godt:) Det kan bli litt gris, men han spiser iallefall godt.

Skrevet

La han få en skalk eller rundstukke som han kan tygge på, altså ikke som måltid fra starten. Fungerte bra for oss her. Så har barne har alltid måtte sitte med bodet med en skål med samme mat som vi spiser foran seg men selvfølgelig tilpasset alder. Først lekes det med så etter en stund går noe inn i munnen.

Skrevet

hvor gammle er småttisene når dere begynner med brød forresten

Skrevet

Jeg begynte med brød da snuppa var 6.5 mnd. Jeg tok det veldig gradvis og veldig forsiktig. Gjorde det på samme måte som miss fat beskriver. Nå er hun snart 8 mnd å spiser terningbiter. Men jeg veter de enda i litt mm.

Snuppa her får prøve å putte de selv i munnen, sjelden hun får det til men av og til får hun inni en bit. Hun liker å kjenne på de iallefall, får trent opp fin grepet. Jeg skjærer opp to tynne skiver, smører på leverpostei på den ene å legger den andre oppå, så skjærer jeg opp i terninger. Slipper pålegget å klistre seg fast på fingrene til snuppa!

Skrevet

Begynte med brød da snuppa var 7,5 mnd.

Starta da med pittesmå biter dyppa i melk, men gikk over til terninger med leverpostei i løpet av veldig kort tid. Og hun fikk spise selv =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...