Gå til innhold

Litt skuffet over kjønn

Anbefalte innlegg

Hei var på ultralyd i dag og fikk beskjed om en lten jente inne i magen. har hele tiden trodd og håpet på gutt, det samme har samboeren min. er det andre som har blitt litt skufet over kjønn, vet jeg kommer til og bli glad når det går inn men første tanke var off så kjedelig. ønsket om gutt var kjempe sterkt. er vel helt sikkert også når de sier det på ultralyd.

vet dette er pirk og dumt, men lufter bare tankene mine. så lenge alt er bra med barnet burde jeg være fornøyd. men kjente som sagt at jeg ble skuffet. vi slet en del med å få til en baby til og da hadde det vært fint med en av hver.

off håper jeg kommer til og glede meg over den lille jentebabyen i magen. kjenner nå at det ikke er så stas. angrer litt på at jeg ville vite.

positive tilbakemeldinger tas i mot med takk.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138707687-litt-skuffet-over-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kjenner jeg ikke så mye til, men hører flere har opplevd lignende. Jeg vil tro dette har litt med hva du er forberedt på også. Om du hele tiden har forberedt deg på gutt blir det plutselig helt andre tanker om en jente.

Siden du reagerer sånn tror er det bra du vet kjønnet nå, så du får forberedt tankene dine på den kommende jenta, tenk om du skulle bli skuffet ved fødsel da. Uansett tror jeg disse følelsene er noe som går over ganske snart :)

Hei, kjære deg :)

Jeg har også fått beskjed om at alle ting tyder på jente, men selv så velger jeg å "tvinge meg" til å tenke nøytralt:p

For jeg visste at om jeg kom til å håpe på en ting, og så plutselig få noe annet, så ville det føltes merkelig.... Så når folk spør, så sier jeg at det er størst sannsynlighet for jente, men at jeg også blir veldig glad for gutt :D Alt er hjertelig velkommen, og bare vent til du får se den for første gang.....

Vet du hva det rare er? folk har merket på meg at jeg tenker jente, men snakker som om jeg skal ha gutt! heheheh så hodet vil heller ikke bestemme sg :P

Hej där, tänkte precis som du! Var pojkflicka själv som lite och ville gärna ha en pojke, tittade på pojkkläder å alla tuffa saker som fanns på internet. Därför ville jag veta vilket kön det var när vi var på Ultralyd. En flicka sa hon och jag såg ju själv att det var det.. blev lite besviken å sa ååh... aja.. Samboen min sa -Detta blir bra ska du se!

Han ville väl oxå ha en pojke egentligen..

Men nu (är i uke 28) så har vi vant oss vi tanken och börjat se allt det positiva i det..

Vi kan få barn, jag kan bli gravid, barnet mår jätte bra. Det får man vara glad för!

Å tänk att flickor kan ha både byxor å Kjol ;)

Hei på deg :-)

Vi hadde også en lignende episode her sommer... Fikk på tidlig UL bekjed om at vi ventet en gutt, og legen sa han var BRA sikker... jeg valgte å ta det med en klype salt, men sambo (som hadde håpet på gutt) stolte blindt på det han sa...!

Så sjokket kom på den ordinære UL da jordmor trodde det var en jente.. Sambo ble helt stille, å sa ingenting i bilen på tur hjem.. :-/ Jeg syntes det var så trist, ødela liksom hele opplevelsen...

Men vi ble enige om å stille oss nøytrale i forh. til kjønnet og ikke ha noen forventinger inntil vi hadde vært på 3D UL.. Er en så "dom" ting å bli skuffet over liksom :-/

På 3D fikk vi vite at det ble ei lita jente! Å det ble ingen skuffelse for noen denne gangen :-) Så nå snakker han stadig om den lille prinsessa si, og er kjempe fornøyd med det! Å så lenge barnet er friskt, så spiller ikke kjønn noen rolle synes jeg... Men jeg skjønner at når resultatet ikke står til forventingene, så blir man skuffet.. Sånn er det jo også med andre ting her i livet....?!:-)

Det ordner seg sikkert så snart dere blir vant til tanken!:-) Å tenk så stas det blir for storesøster å få en liten lillesøster som hun kan stelle og dulle med?!:-)

Annonse

Hei hei :) Skjønner deg godt. Det er rart med disse forventningene. Jeg har to gutter, og venter mest sannsynlig gutt nr 3. Da jeg skulle ha nr 2 var jeg helt sikker på at det var en jente jeg bar på.Er selv jente-jente og ønsket meg veldig en tulle å stelle med. Da gutten kom var alt glemt. Han og storebroren har hatt så utrolig mye glede av hverandre! De er utrolig forskjellige, og minstemann er veldig opptatt av klær og dill, så jeg får leve ut "stasj-trangen" min:)!

Det merkelige er at nå som tredjemann kommer, virker det som folk rundt meg forventer at jeg er skuffet. Jeg er egentlig storfornøyd. Vi er en svært aktiv familie, og det meste dreier seg om guttenes aktiviteter. Sånn sett er det flott med en til liten kar! Desssuten har vi alt av gutteutstyr og leker. Jeg gleder meg masse, men skulle det komme en liten tulle, blir jeg også kjempeglad.

Det er helt greit å ha tanker rundt dette. Til syvende og sist er det en helt ny liten person som kommer, og det er spennende uansett kjønn!

Enig! Ser at du ønsker positive tilbakemeldinger, men synes ærlig talt du skal ta en runde med deg selv og skifte fokus. Håper virkelig for ditt barns skyld at skuffelsen din går over og at du klarer å se det positive i det. ha ha

Selvsagt er det lov å bli litt skuffet over kjønn. Vi har alle våre forventninger og tanker om den lille i magen, mange med utspring i nettopp kjønn. Noen drømmer om rosa ballerina-kjoler, andre om fotballdrakter og gutteaktiviteter.

Jeg mener det er drøyt å si at man er egoistisk dersom man blir skuffet over kjønnet på babyen. Dette er en naturlig følelse.

Jeg har selv tre gutter, og hadde jeg kunnet bestemme selv på forhånd tredje gang - hadde jeg jo valgt jente. Det ville vært kjekt å prøvd begge deler.

Det ble en frisk og flott gutt og jeg ville selvsagt ikke byttet ham med noen jente.

Jeg tenker litt slik at dersom man har veldig lyst på et spesielt kjønn, kan det være greit å ikke spørre om kjønnet på ultralyden. Når barnet er født, er man super-fornøyd uansett - og da slipper mann denne "skuffelsen" på forhånd!

hei .jeg ble såååååå irritert over når du skriver att du ble skuffet over skjønnet.att du ikke skammer deg.hva er viktig??.er det ikke viktig att barnet er velskapt og frisk.du skal være glad du i det hele tatt ble gravid.det er ikke alle som er like heldig vettu.

HUFF jeg kjente jeg fikk FRYSNINGER nedover ryggen da jeg leste dette, selvfølgelig jeg skal ikke dømme deg, men jeg er glad ikke jeg har sånne tanker i hodet mitt, jeg er nå glad jeg kan få barn i det hele å det store om jeg hadde fått bare jenter eller bare gutter, 1 av hver, eller uansett, så er jeg like glad, søskenbarna mine er 2 jenter som er søsken, å de har et UTROLIG vennskap å søskenforhold, mens jeg som har en bror og er jente selv, vi har åsså et flott søskenforhold, han passet på meg da jeg var lita osv. syns begge delene er like flott, å kjenner mange gutter som bare har gutte søsken å de er mega gode kompiser å søsken. HUFF jeg blir nå glad uansett hva jeg får, vet at jeg får ei jente denne gang, å jeg har ikke noe spesifikt ønske neste gang heller, blir glad som sagt uansett!

Annonse

Hei.

sitter og leser både inlegget og tilbakemeldingene her med en rar følelse.

Skjønner godt at noen reagerer på skuffelse over kjønn, men det kan nok ha vært en måte og få ut litt frustrasjon på også, vist du akkurat hadde fått vite det og ble litt paff over at det ikke var det du hadde forbredt deg på. Kan jo være en måte og skrive ned tankene her inne og høre om noen har tilbakemeldinger.

er ening med et av svarenene at det var nok bra du fikk vite det, for da vet du hva som kommer og du kommer nok til og elske den lille uansett kjønn.

Er jo 50% sjanse for og få enten eller og er enig med dere som sier at kjønn ikke er viktig, men at barnet er friskt.

Selv har jeg ei jente fra før og vet ikke kjønnet på denne jeg nå har i magen.

Men blir det en jente til er hun like velkommen.

Ha en fin helg. Klems

Melder meg på denne tråden også...

Kjenner jeg blir både provosert og lettere irriteret nå jeg leser om noen som faktisk blir skuffet over kjønnet de venter....!! My God.. er d rart d er krig i verden tenker jeg da!!...

FOR D FØRSTE: Så BØR DERE være glad for dere i hele tatt KAN skape et nydelig lite barn sammen med den personendere elsker!!

FOR D ANDRE: så BØR DERE være like glad uansett hvilket kjønn som kommer, for dette er faktisk ikke noe vi kan VELGE selv, naturen som lager dette...!! og DETTE vet dere på forskudd FØR dere valgte å lage barnet...!

FOR D TREDJE: så BØR DERE tenke dere om å og tenke på alle disse som 1. ikke kan få barn, 2. får barn med "one night stan-opplegg + +", 3, ikke minst få et velskapt og friskt barn!!!!

(dette blir harde fakta fra meg da men... hehe.. )

Jeg blir som sagt provosert over at noen i hele tatt kan tenke på å være SKUFFET over at d ikke kommer d kjønnet som man ønsker seg jeg... tenk over hvilket mirakel d er å i hele tatt FÅ EN BABY!!! :)

Vet jo at d muligens ligger litt latent i oss fleste at gutter ønsker gutter og jenter ønsker jenter, men uansett... en bør være glad for de barna man får, for når man er blitt gravid og skal bli mor/far så er d ikke noe vi kan gjøre for å bestemme hvilket kjønn som skal komme... !

Jeg selv har en skikkelig hjerteknuser (mildt sagt!!) på 1 1/2 år som vi var superduper happi glad for så klart!! Vi fikk vite kjønnet ved ordinær ultralyd og for oss hadde d ikke noe å si hvilket kjønn d var!! Som jeg sa hele tiden: har ikke noe å si hvilket kjønn BARE DER FRISKT!!!...

Når vår lille endelig kom til verden så viste d seg at han var født med alvorlig hjertefeil, ble sendt i hui og hast på Riks'n, med hjerteoperasjon 6 dager gammel!! Heldigvis gikk alt som d skal gjøre, vellykket operasjon og tiden etterpå, og han er idag som alle andre barn på sin alder, TAKK OG LOV!!!!:)))).. men hvordan framtiden blir når han vokser til vet vi ikke med tanke på om han kanskje trenger en ny hjerteoperasjon...

Venter nå enda en prins som vi priser like mye som når jeg var gravid med nr1!! Og håper så klart at DENNE GANGEN får vi en litt mer normal start enn hva vi fikk sist.... UANSETT om d skulle plutselig dukke opp en jente istede for en gutt (som ul viste) så er dette barnet LIKE VELKOMMENT!!!...UTEN skuffelser om kjønn!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...