nina er gravid;) Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Hei på dere..i dag skal jeg begynne på sprøyter ..første ivf...er det noen spess tid jeg skal sette sprøyte..og skal det være samme tid hver dag,kan jo bare ringe porsgrunn...men det er god hjelp i dere og..klem
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg sprayet kl 8 og 20 så satte jeg alltid sprøyten kl 21 for da var jeg kommet hjem og snart skulle legge meg.. og jeg visste at jeg alltid var hjemme til 21. Du skal sette den til samme tid ja, jeg gjorde i allefall det.. Lykke til ) er de ikke koselig i porsgrunn? )
nina er gravid;) Skrevet 17. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2008 Takk for svar og gratulerer så masse med graviditeten ..har fulgt med litt her inne og er så glad på dine vegne..håper du /dere koser dere.Og de er hyggelige i porsgrunn ,men jeg er jo helt fersk selv om vi har prøvd leeeenge vi og.Syntes kansje det er mindre oppfølging en jeg forventet ,har vært på forsamtale og fått resepter og så har jeg ringt to ganger pga en liten blødning tidlig i spray perioden og ang ultralyd .ultralyd var ikke nødvendig før jeg hadde gått 9 dager på sprøyter fikk jeg beskjed om.. det er litt lite oppfølging ,kunne kansje vært en samtale i løpet av spray perioden og en under sprøyer start..men fersk som en fisk og sikkert overbekymret for at det skal være noe galt som utsetter forsøket.men nå gleder jeg men og sprayen har gått fint ,helt til i dag som det kjennes ut som om hode skal dette av..det er veldig få som vet om dette forsøket så nå var det deilig å få tømt seg...he he ble jammen meg langt ..hører du og til i porsgrunn,og hvis jeg kan spørre ...hadde du lavt stoffskifte og tette eggledere el surrer jeg nå ..klems
finetine Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Hei Jeg satte også sprøytene til samme tid hver dag. Fant en tid som jeg visste at da har jeg kommet hjem eller var hjemme. Hvor jeg ikke var stresset eller skulle videre på noe med engang. Det samme gjorde jeg med sprayen samme tidspunkt hver dag, mye lettere å huske da. det sikrer også en jevn fordeling av hormoner hele døgnet og er best med tanke på å lykkes. Men ikke krise hvis man skulle glemme det en times tid altså;o). Lykke til med stikkingen, det kommer sikkert til å gå kjempefint.
MK73 Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Godt å komme igang, ikke sant? Jeg pleier å sette sprøyta til omtrent samme tid hver kveld, dette er jo for at kroppen skal få mest mulig jevn tilførsel av hormoner, men det er ikke krise om du må sette den en halv time før eller senere av og til. Klinikken foreslo kl.20, og det passet meg greit, så da gikk jeg for det. Var jeg ute på kveldstid så tok jeg bare med sprøyta og tok den på toalettet ihht plan. Lykke til!
nina er gravid;) Skrevet 17. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2008 takk for svar ..skal bli spennende..hi hi det går nok bedre enn jeg tror...mannen min er hjemme i dag ,men i morgen skal han på rype jakt og da må jeg klare det selv..blir nok noen svette minuter..ha ha.blir kl ni tenk jeg ..passer best ..klems
Solbe Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Hei! Fikk beskjed om å sette sprøyta på ettermiddag/kveld og at et slingringsmonn på en time eller to ikke hadde noe å si. Jeg setter den i fem-tida. Første ivf på meg også, begynte på sprøyter for seks dager siden. Hadde gruet meg veldig i forkant til akkurat denne biten av behendlingsopplegget, men det har gått SÅ fint:) Kjenner nesten ikke sprøyta, den er så tynn og liten. Lykke til!!!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Har hatt 3 forsøk i danmark og det 4 forsøket nå i porsgrunn, som gikk galt. Skulle i gang med vårt 5 forsøk nå rett før ferien, men mensen dukket aldri opp og vi klarte det på egenhånd. Jeg har fått vite at jeg har tette eggledere ja og endo... Men så tette kan de jo ikke være hihi. Jeg håper virkelig du lykkes, og skal krysse alt jeg har for deg!!! kleem
Bimmelim Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Hei! Da har vi nok begge fått satt vår første sprøyte i denne omgangen. Spennende, ikke sant? Jeg har tidligere lest her inne at hjemmesiden til fertilitetsklinikken i Porsgrunn har en link liggende til demonstrasjonsvideo for sprøytesetting. Har sett på den og den er veldig grei. Så kanskje det er noe du og kan ha nytte av. De snakker på engelsk, men de gjør det tydelig og sakte. Jeg for min del er anbefalt at sprøytene skal settes om morgenen, så jeg tar de ikke så lenge etter at jeg har stått opp. Det er nok mange ulike tidspunkt på dagen folk har for sprøytesetting. Men det viktigste er sikkert, som nevnt i innlegg tidligere, at de blir tatt til stort sett samme tidspunkt hver dag. Håper vi er storprodusenter av gode friske egg i de nærmeste dagene. Masse lykke til;o)
nina er gravid;) Skrevet 18. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2008 Hei på deg ..og sprøyta er satt..gikk så fint atte..jeg har sett siden til porsgrunn og det gjorde jeg i går og ...den er veldig kjekk..det var egentlig tidspunkte jeg var usikker på..nå blir det spennende fremover ...lykke til ..vi snakkes her inne ..ganske kjekt igrunn..klems
mammasnart? Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Hei dere! Da er jeg og i gang med sprøyter. Nr 2 ble satt i kveld. Jeg har fått beskjed om at den skal settes mellom 15 og 21. Setter den kl 18 jeg samtidig som jeg sprayer (så slipper jeg å holde styr på flere klokkeslett;-)) Rart å være i gang med det og, har jo tenkt mye på alle trinnene vi skal igjennom- godt at det går framover nå. Jeg skal på første ultralyd allerede på mandag. Blir spennende å se om dette fungerer som det skal. Håper alt går bra med dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå