Gå til innhold

avocado ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere gir dette til babyen, moser dere det bare og gir det rent til babyen ? eller blander dere det ut med litt mme ?

baby på 4.mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg moser det og gir ren avocado :) Det er forresten den frukten som land lenger sør begynner med når mat skal introduseres :) Grøt er ett nordisk fenomen ;) men absolutt kjekt det også :)!

Skrevet

Vi ga det "bart" til babyen vår sist. Men av og til blandet vi med banan, det ble en skikelig "bombe" som babyen elsket! Du kan jo evt blande med litt mm/mme i starten for å få en litt kjent smak, men det er vel ikke nødvendig på noen måte.

Skrevet

Vi ga det rent da jenta var 4,5mnd og begynte m fast føde. Bla anbefalt det siden snuppa har litt sansibel mage. Avocado er veldig skånsom for magen og bra for fordøyelsen. Var litt rart i begynnelsen, nå blander jeg det i gr.saksmoser og middag.

Skrevet

Jeg bare moser det med en gaffel til ønsket konsistens, men nå var jenta mi 7 måneder før hun fikk avocado. Etter som din ikke er så gammel kan det kanskje være lurt å blanne med litt mm eller mm.

Skrevet

bare skraper med skje rett fra skallet :) veldig enkelt, men tror jeg blandet med litt mm de første gangene, mest for å få litt kjent smak oppi der..

Skrevet

Ville blandet i litt morsmelk i starten, for enzymene i melken hjelper magen å fordøye maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...