Gå til innhold

ang grøt og vann ? drikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har tenkt å begynne med grøt. men skal babyen ha vann ved siden av grøten ? etterpå ? eller hvordan er det ?

hs sa til meg at jeg kunne gi vann etter grøten på en sånn suttekopp, men i etterkant så lurer jeg på hvorfor på suttekopp og ikke flaske ? og er det viktig med vann etter grøten ? pga min nekter å drikke/spise når han er mett, og tviler på at han vil ha vann etter han har spist seg mett på grøt.

Baby på 4.mnd

Setter pris på mangen svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla mi er 7 mndr og vi gir vann ved siden av grøten. Grunnen til at vi gir vann er at hun får nok morsmelk ellers i døgnet, men det bør ikke nødvendigvis gjelde for din som er så liten, men du gir kanskje mme siden du allerede nå begynner med grøt. Jeg kan tenke meg at hs sier at hun bør ha vann etter grøten er at babyen ikke skal bli mett på vann, men for meg er det viktig at hun får i seg nok væske, så derfor får hun vann ved siden av grøten også. Merker også at hun er tørst da hun strekker seg etter flasken, så da lar jeg henne få.

Vi har prøvd å gi vann fra tutekopp, men hun drikker ikke av den enda, så derfor har vi brukt tåteflaske. Grunnen til at de foreslår tutekopp er vel at de etterhvert skal venne seg å drikke av annet enn tåteflaske, men jeg synes jo det hørtes veldig tidlig ut for babyen din da.

Mitt råd er at du gjør som du selv synes er best for babyen din. Bruk flaske om babyen din ikke drikker at suttekopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...