Gå til innhold

Jippi! Gullet mitt har begynt å spise...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har det løsnet virker det som! Hun ernå 7 mnd, og spiser litt grøt om morgenen og kveld (maisgrøt), og litt middagsmat på glass, samt frukt og litt brød på dagen.

Etter å ha prøvd å prøvd i et par måneder, sluttet for så å prøve igjen, ser det ut til at hun endelig godtar at det kommer noe annet i munnen enn melk.... hi hi.. Men er ikke mange teskjeer hun spiser da, men litt er bedre enn ingenting!

Men hun sover ikke noe bedre om natta. Våkner 4 ganger som hun alltid har gjort (kl 22, 1, 4 og 6 sånn ca).

Andre som har barn som fortsatt våkner mye selv om de spiser fast føde?

Håper det blir bedre etterhvert. Merker at det tar på med minimalt med søvn i 7 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt hun spiser litt! Ikke stresset med det selv, men kjenner flere som har, og det virker veldig slitsomt! Så du har vært flink som har stått på :o)

Skrevet

Gratulerer til deg! Jeg lurte på om du kunne si litt mer om prosessen...

Har nemlig holdt på i fire uker med Junior og det går ikke fremover. Begynte med maisgrøt, men det var det vanskelig å få i ham noe som helst av. Byttet til havregrøt og da fikk vi inn noen skjeer før det var stopp igjen. Prøvde grønnsaksglass, men det gikk overhodet ikke. Most potet med morsmelk var poppis et måltid for så å ikke være aktuelt igjen. Brød og fruktmos brekker han seg av, men kokt, most eple og pære var ok i et måtid. Fruktgrøten fra HIPP likte han heller ikke.

Han tar ikke flaske heller... Særingen!

Jeg lager grøt på 2 ts grøtpulver, og blander litt tynt, men det er alltid for mye. På et godt måltid får vi inn 8-10 ts ferdig blandet grøt, men det vanligste er 2-3. Etter det snur han seg vekk, gråter og kniper igjen munnen. Hvis jeg får i ham mer gjør han sitt aller beste for å spytte det ut igjen. Har nettopp hatt en pause der han bare fikk pupp igjen, men nå prøver jeg å få i ham noe tre ganger om dagen.

"Alle andre" er jo oppe i full grøtposjon på en til to uker... Jeg trenger input fra andre som har slitt!

Skrevet

Det er ikke alle som slutter å våkne av seg selv. Her får mini grøt til lunch og kvelds, laget på 120 ml mme. Han sover ikke natten igjennom. Vi hadde en god periode hvor han kun spiste 1 gang mellom 19:30 og 6, men så sklei det skikkelig ut og spiste igjen hver 3 time, han ville ha mat hver 2 time før grøt. Må bare skjerpe meg å holde igjen, kun tilby vann og smokk, og prøve å drøye hvert måltid så lenge som mulig, har gjort det før og da gir han seg etterhvert, men det er et slit og lite søvn mens det holder på

Skrevet

Gratulerer!!! Så deilig da :)

Jenta vår har vært likedan. Har prøvd i 2 mnd med grøt, fruktpuré, flaske,middagsglass, ja alt som kan prøves men ingenting har gått bra. Hun nekter plent!

Men ENDELIG har jeg fått henne til å spise loff m/leverpostei :) JIPPI!!!

Hun skal fortsatt ammes om natten da, men hun spiser hvertfall noe fast føde :)

Skrevet

Hun er forresten straks 8 mnd:)

Skrevet

Hei! Vi startet med maisgrøt da hun var 4 mnd. Skjønte med en gang at dette var for tidlig for henne, men trodde hun trengte noe mer mat pga. våknet så ofte og hun er en liten, sped baby. Så la bort prøvinga en stund, for så å prøve på nytt med annen type grøt (risgrøt). Ingen suksess dette heller, ventet noen uker, prøvde igjen og holdt på slik en stund.

Da hun var 6 mnd, bestemte jeg meg for å "late" som om hun skulle spise 4 faste måltider per dag og satt henne i høystolen på kjøkkenet sammen med meg. Jeg passet på å spise noe sammen med henne hver gang, og så at hun ble interessert i min mat. Lot henne da få smake litt av brødskiva mi, en agurkbit fra middagen, osv osv.. Frokost, lunsj, middag og kveldsmat- hver dag. Serverte henne grøt til frokost, brød og frukt til lunsj, middagsglass og flaske med tynn grøt om kvelden. Om hun ikke ville ha, tok jeg bare maten bort med en gang og ammet henne i stedet ved kjøkkenbordet. All mating foregikk der. Prøvde også å gi henne etter ammingen, men da var hun mett.

Fant ut at å gi tynn maisgrøt på flaske var ok, så ga dette noen uker på kvelden i stedet for pupp. Fortsatte slik noen uker, og plutselig spiste hun noen skjeer av både grøten og middagen- helt utrolig. Vet ikke hva som skjedde, men var på dagen da hun ble 7 mnd.

Vi er langt i fra oppe i noen porsjoner, men jeg tenker at det kommer nok etterhvert- Fortsett å prøv er mitt råd. Ikke gi opp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...