mom-to-be Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Den siste tiden har både samboeren min og jeg reagert på hvor kaotisk det er i barnhagen når vi leverer jenta vår. (Han er den typen som er ganske laidback i sånne sammenhenger og det skal MYE til før han reagerer!) Det vi reagerer mest på, er at det ikke er noen der for å ta i mot henne når vi kommer. Hun har bare gått der siden august, og det var ganske vanskelig under tilvenningen, men det har gått bedre i det siste etter at hun ble kjent med dem som jobber på avdelingen hennes. Desverre er det der problemet ligger. Barnehagen er ganske stor og bygget er på en måte delt i to, med to baser på hver. Selv om de jobber i baser så kjenner barna alle de voksne som jobber på samme siden, men ikke dem som jobber på den "andre siden" hvis dere skjønner hva jeg mener? Ihvertfall er det 4 personer jeg vet at hun føler hun kjenner og føler seg trygg på. Og når vi kommer for å levere er det ingen der for å ta imot henne (eller andre barn for den saks skyld). Å jo lengre denne avskjeden drøyer, jo verre blir det jo for jenta mi som i utgangspunktet sliter med separasjonsangst når vi leverer henne. Et annet problem er at de er så sløve å bytte bleie. De lar henne gå til hun har tisset gjennom på body og bukse, og skifter på henne ekstratøyet. Dette har hendt 4 ganger bare på en mnd og hun går bare 80%. Hun blir ofte rød og får utslett også. Også roter de ofte bort ting, som matboks eller noe så vesentlig som jakke. Dette har også hendt ofte, at jeg må løpe rundt for å finne disse tingene før vi drar hjem. Innimellom finner jeg dem ikke heller, å må dra uten. Høres sikkert ut som jeg er veldig misfornøyd, men egentlig så var jeg ikke det, før dette med at de ikke tar i mot henne. Jeg tenkte på det andre som småting, men når det blir så mye kommer man liksom på alt det negative. I dag hadde jeg mest lyst å ta henne med hjem igjen fordi jeg kjente at hun følte seg så utrygg. Kan legge til at når jeg henter henne har det flere ganger hendt at jeg har sett at enkelte barn, gjerne av de aller minste, har sittet helt alen overlatt til seg selv og illskreket uten at noen gidder å ta dem opp en gang. Like før jeg har tatt opp barnet selv. Reagerer jo selv om det ikke er min egen også, for det kunne jo like gjerne vært det! Vet ikke helt hva jeg egentlig er ute etter, kanskje bare at noen sier at ikke alle barnhager er sånn å at det ikke er sånn det er meningen at det skal være....
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg syntes dette hørtes helt vanvittig ut, sånn skal det absolutt IKKE være i en barnehage. Klart at det kan bli borte enkelte ting innimellom og at en lue kanskje en dag har havnet feil, men dette med at det ikke er noen der til å ta i mot og spesielt at det går så lang tid mellom hvert bleieskift synes jeg er helt utrolig. Tenk så ekkelt da, å gå rundt med våt bleie, body og alt. Det hadde jeg absolutt klagd på, det er jo ikke bra, nå som det er så kaldt ute også... I barnehagen vår står de alltid klar på morgenen til å ta imot, og er kjempeflinke til å avlede og gå inn og leke med en eneste gang, og da glemmer han etter tre sekunder at jeg gikk. De skriver også oversikter/ark med når på dagen de har skiftet bleie, når på dagen han har sovet, hva han har spist og hva han ellers har gjort/lekt med. Denne får man med seg hjem hver eneste dag når man kommer og henter. Snakk med dem og fortell hvordan du føler det! Det skal ikke være sånn. Lykke til.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Har du tatt dette opp med de som jobber der da? Jeg ville ha tatt d opp med drivern av barnehagen også. Slik skal d ikke være. Når vi kommer i bhg så ser de at vi kommer, og de møter oss ute i gangen. Og tar henne med inn sammen med de andre. Matboksen ligger bestandig på plassen hennes sammen med andre tingene hennes når vi kommer og henter henne. De skriver bestandig opp hverdag antall skift, soving (når hun sovnet og hvor lenge) hvor mye hun har spist osv. Du bør skrive og fortelle akkurat hvordan du føler og oppfatter ting i bhg. Blir ikke dette bedre sender du brev til komn. selv om barnehagen er privat så er d komn som har ansvaret også.
AneB Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Er dette en barnehage i Hønefoss? Beskrivelsen av den høres veldig lik ut den dattera mi går i, skjønner du...
AneB Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Men bare beskrivelsen av selve barnehagen, ikke det du har opplevd!
*Maggi* Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Det er nok mange barnehager som er bygget opp på denne måten, også den våre to barn går i. Heldigvis opplever ikke vi de samme problemene som HI....
78'er Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Syns ikkje det skal vere slik i barnehagen, og ville tatt det opp med dei. Du kan jo kjøre ein litt "feig" variant om du er redd for konflikt, og legge det fram som at pga at jenta di er usikker vil du at dei møter henne med ein gong. Og nevne at ho har vore plaga med utslett, så om dei kan vere så snill å vere ekstra oppmerksom mht bleieskift. Er kanskje litt for glad i enklaste utveg, eg då :-)
*Rutletutt* Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 Hjelpe meg for et kaos....jeg hadde nok vært like fortvilet som deg om bhg til ungene mine var sånn....( Det skal IKKE være sånn! I vår bhg er jeg 100% sikker på at mine søte små har det bra - har vært bare fornlyd med bhg helt siden storebror begynte der som 13 mnd gammel for nesten 3 år siden. De som jobber der virker genuint og 100% dedikert til jobben sin og de virker oppriktig interessert i ungene "sine". Alle ungene kjenner alle de voksne, selv de fra de andre avdelingene, for de er flinke å være sammen gruppevis på aktiviteter. Om morgenen blir de alltid tatt i mot av en ansatt, eller hvis de kommer midt i frokosten, blir de fulgt inn og satt til bordet der de andre spiser. Da er lyset av, stearinlys på bordet og rolig, lav musikk i bakgrunnen - rolig start på dagen:o) Jeg hadde definitivt tatt dette opp med styrer i bhg....det er IKKE bra nok!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2008 #9 Skrevet 21. september 2008 Dette høres ikke bra ut i det hele tatt, barnet skal alltid bli tatt i mot når det kommer om morgenen. Og det med at barna ikke får ny bleie før de har tisset igjennom og blitt vått er helt på grensen. Synes absolutt du skal ta dette opp med styrer. Skal absolutt ikke være sånn i en barnehage, virker som ting ikke er helt på styr når det alltid er noe som er borte og barn sitter på gulvet alene og gråter. Hadde barnet mitt fremstått som utrygg når jeg skulle levere så hadde jeg tatt kontakt med styre umiddelbart, sånn skal det absolutt ikke være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå