Gå til innhold

Forsjellen på barnehager... Vifo, læringsverkstedet...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle går ut fra rammeplan...men det jeg har erfart er....

VIFO er eid av private, de har ofte tilbud om plasser fordi som jobber turnus....vi fikk plass i en VIFO barnehage og jeg er veldig fornøyd....vi har også den anledningen til å spørre om de har kapasitet til at barnet er etter kl 17.00 (men et barn kan ikke være over 10 timer i barnehagen en dag) skulle vi hatt behov for pass til kl 20 må vi levere senere...men muligehten har vi...

Kommunal barnehage....har barnet spesielle behov eller mor...er det lurt å søke kommunal barnehage.....der skal en bli prioritert, selv om alle barnehager er pålagt å ta inn barn med spesielle behov er ikke lle barnehager pålagt til å priortere hvis mor/far har særskilte behov men det har kommunal barnehage.

Læringsværkstedet....det jeg vet her jeg bor er at de lærer litt mattematikk, form, farge, rom... mange har sanserom. Men jeg ser her at flere av læringsværkstedet sine barnehager holder til i tidligere eneboliger.... ett sted er uteplassen begrenset, innvendig vet jeg ikke hvordan ting er tilrettelagt....

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en sonderingsrunde..... ta en titt på hvor barnehagen er, byggnig, uteareale etc.... vi var nyinflyttet og tenkte ikke så langt..... det er ikke alltid den nærmeste som er den beste.....

Flere barnehager arrangerer åpen dag eller ring å snakke med styrer og spør om du kan få komme å se.

Du kan lese om læringsverkstedet på læringsverkstedet.no og sett deg inn i hvilke aldersgrenser de forskjellige barnehagene har da slipper du omrokeringer på en liste fordi du har søkt på ett sted som ikke har den aldergruppen ditt barn er i....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...