Gå til innhold

HJELP! Jeg skal holde takk for maten-tale og trenger hjelp!!!!! (u/t)

Anbefalte innlegg

Shit, jeg skjønner ikke hborfor jeg ikke kan si nei altså!

Nå har jeg "meldt meg frivillig" til å holde takk for maten-tale.... Jeg trenger virkelig hjelp og det haster! Talen skal holdes om 1 uke.

Samlingen er en gjeng med selgere så det må være en tale med snert og humor og alle tips mottas med takk!!!!!!

Selgere har selvironi til tusen så jeg tenkte å sammenligne maten litt med sleske selgere (fisk) evt PLEASE hjelp meg med noen gode strofer!!!!

Fortsetter under...

Uff dette hørtes ikke enkelt ut nei.. Men blir nok bra når du kommer i mål med en knallas tale.. Skal prøve å komme med noen hint, er ingen taler selv i det hele tatt, så det må nok skrives om veldig mye, men kanskje du får litt dra hjelp??

Innledning: Fortelle at følte deg så heldig da du ble spurt/valgt/fikk lov til å holde tale, men nå som du står her og skjelver, hakker tenner og angrer så føler du deg ikke så heldig lenger.. Men er iallefall glad for at du har spist så masse god mat så ikke magen skriker inn i høytaleren akkurat nå....

..... Og ang det å spise god mat ser jeg a det er det flere her inne som har gjort.. Noen var sleipere enn en glatt ål da de kom seg først frem til buffet bordet. Og jeg har sett visse lakser forsyne seg både tre og fire ganger, med haug på tallerkenen. Og jeg lurer på om jeg ikke så en flyndre eller to putte litt i stresskofferten sin for å ta med hjem til kona. Så sparte dere de pengene, har dere middag til i morgen også..Eller kanskje selge det til naboen ikveld..??

Off nei føler dette bare ble dumt. Er nok derfor jeg aldri har holdt en tale i mitt liv, får ikke dette til.. Men sender det likevel....

Lykke til:)

Var i et bryllup hvor takk for maten talen sammenlignet paret med et måltid. Husker ikke helt hvordan den gikk.. noe som dette...

Bruden/brudgommen er søt om morgenen, kald i valgsituasjoner, het i sitt engasjement, krydret på kveldstid, sterk i diskusjoner men aldri, aldri bitter.

Sammen er de et trerettersmåltid... med smaker fra hele verden, (nevne hvilke land, dersom de reiser mye) eller med smaker fra alle naturens goder, (hav, fjell, dersom de er glade i å gå tur) etc.

Ja det var lurt! Tusen takk!

Siden dett er en gjeng med selgere fra hele landet, kan jeg bruke mange superlativer her:)

Flottings!

Andre som har noen forslag????

Jeg tar imot alle tips med største takknemmelighet:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...