Gå til innhold

fostervanns prøver!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det noen som vet om dette er mulig? det står mellom 2 stk som pappa... vet utmerket godt kem dette er... og ene er villig til å ta en dna prøve for å se om han er faren... men sykhuset vil ikke:S ka grunnlag kan man få dette på ? snart 10uker på vei ...trenger svar på løpende bånd:(

Fortsetter under...

Du vil ikke få fostervannsprøve på dette grunnlaget.. Det er ikke lov i Norge så hjelper ikke å kontakte andre sykehus heller. Den eneste godkjente grunnen til å ta fostervannsprøve er ved mistanke om feil ved barnet f.eks oppdaget på vanlig ul - eller ved graviditet ved alder over 38 hvor det statistisk er større sjanse for kromosomfeil på babyen. Du må nok ta stilling til om du skal bære fram barnet og da evt vente til barnet er født med å få tatt dna prøve.

Dere kan dra til utlandet for å få gjort en slik test. I England gjøres den vel, og kanskje i Danmark? Jeg er ikke sikker. Det er sikkert veldig dyrt også? Skjønner godt at du ikke vil gå hele svangerskapet å vente.

Men hvem har du diskutert dette med? Det finnes jo unntak i loven også, det kan ikke være bra å gå et helt svangerskap å knytte seg pga dette, da må det være bedre å bare få tatt testen og få svar. Har du diskutert dette med jordmor? Hva med å bytte lege om fastelgen din er negativ?

Lykke til! :)

Hei....ville bare si at eg vet kordan du har det.....jeg er i akkurat samme situasjon og er 27 uker på vei...så sant du ikke har tatt abort så må du prøve å ikke stresse med det for det går ikke an å få svar på før barnet er ute..Jeg stressa fælt med det de første månedene,men gjort er gjort....så det er bare å vente....ikke bruke unødvendig mye energi på no man ikke får gjort no med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...