Zitro Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Har så lyst til å prøve å lage meg litt småting, + at det hadde vært veldig kjekt å feks kunne lagt opp gardiner selv. Slippe å være avhengig av mamma bestandig når noe sånt må gjøres... Så hvis jeg bare kjøper meg en symaskin, er det vanskelig lære seg å bruke den? Er det store kvalitetsforskjeller på symaskiner? Har sett noen på tilbud til 800,- er de brukbare for en amatør eller er det stort sett bare dritten?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 jeg skal ikke påstå at jeg har brykt symaskin mye i mitt liv, men det er ikke vanskelig så lenge det er enkle ting som og legge opp gardiner osv
ana baroma Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Nei, når jeg greuide det, så greier alle det:) Aner ikke noe om de billigmaskinene, men jeg har en som er snart tyve år, og det har (bank i bordet) aldri vært noe tull med den. Helt fantastisk:) Det er en elto, og den humper og går så greit atte. Har ikke hatt den på service engang... Den kosta mye penger dengang iallfall. Men det finnes en del sybutikker som selger brukte maskiner, så du kan få ordentlige saker til en billig penge. Uansett hadde jeg vel kjøpt et kjent merke og styrt unna butikker som ikke aner hva det dreier seg om:)
Zitro Skrevet 17. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2008 Og hva er kjente merker i symaskinverdenen da? Har ikke peilig å sånt jeg... :-)
Skrullemor Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Har hørt de har en veldig grei på ikea til 500.
ana baroma Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 singer, elto, elektrolux er kjente merker:) Men kan godt være at den på ikea til 500 er helt grei... det aner jeg ikke:)
Skrullemor Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Lurer på om det var Wirlpool.......eller no sånnt?
Koseklompen Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Har ordnet til gardiner og duker med symaskin. Er ikke så vanskelig. Har lånt til nå, men kjøpte meg en enkel og rimelig en til 700 å begynne med, skal investere i en dyrere en når jeg begynner å få bedre tek på det.
Guttemamma75 Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Bernina, singer, janome er greie merker.. Vil anbefale deg å legge litt mer penger i maskinen om du kan, det er stoooor kvalitetsforskjell på de til 500-800 og de på rundt 1500 kr.... Hovedsakelig er det motoren som er forskjellen, med kraftigere motor klarer og tåler maskinen mer - spesielt om du skal sy flere lag med stoff samtidig.. Kom deg til en sybutikk i nærheten av der du bor og fortell hva du ønsker og trenger så kan de sikkert anbefale en god maskin til deg innenfor ditt budskjett..
mamman til to gutter Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Jeg fikk beskjed om når jeg skulle kjøpe meg symaskin (jada, av mannen i symaskinbutikken, så man må jo ta det med i betraktningen) at den største forskjellen på en billig og en ikke fullt så billig maskin er hvor lett de syr gjennom tykke stoff. Dongristoff feks er tykt og det kan en billig maskin ha problemer med mens en litt dyrere kan klare det bra. Jeg endte opp med en maskin til ca 3000kr og det var den billigste av de ikke fullt så dyre maskinene de hadde der jeg kjøpte. Tror det var en Brother. Så lenge man kjøper i en symaskinbutikk og ikke elkjøp el, så kan man stole på det de i butikken sier og anbefaler.
Gjest Gul stjerne Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Om du aldri har sydd før, blir det nok en liten utfordring i begynnelsen, men du lærer fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå