Gå til innhold

gutten på 4 mnd har feber:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynnte vel i går ettermiddag/kveld. han har vært skikkelig sur og grinete, noe som forsåvidt bare er naturlig! I går kveld så hadde han sovna for natta, og i 9 tida våkna han og gav ikke fred! Det var SKRRRIIIIIK i over en time kontiuerlig... så jeg ringte legevakta bare for sikkerhets skyld. Han roet seg i løpet av samtalen, så vi ble enig om å bare snakkes hvis det ble verre. Han har vært grinete og hatt feber i hele dag også, og er kokvarm nå også i senga...

det jeg lurer på... hvor lenge har disse småttisene feber? Han har jo bare feber foreløpig, og sur og klagete... Men når han har feber i flere dager når han er så liten, burde jeg vel kontakte legen igjen eller?

Eller skal jeg bare kontakte om han blir verre ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEi- vet ikke om dette kan hjelpe- Men jeg har en på 4,5mnd- nå - jeg ville tenkt at så lenge feberen ikke er over 39 så er det greit- hvis almenntilstand eller er bra- så ville jeg gitt paraset 125 mg og tatt tempen igjen etter en halvtime- og fulgt med utover natta-

så lenge tempen går ned og han ellers har det bra- er det ikke noe problem- vel og merke frem til 3. dagen- hvis han fortsatt var like dårlig ville jeg dratt til legen- M EN hvis jeg hadde blitt bekymret - eller at feberen ikke gikk ned- eller noe annet sånn.. da hadde jeg heller ringt - en gang for mye - en en gang for lite..

prøv å amme ham ofte.. så han får i seg mest mulig veske...

Men det er bare du som er mor til ditt barn og vet hvordan dere har det nå.. så god natt!!

Skrevet

hei, det kan være tenner som er på vei ut. noen får feber av det og er selvfølgelig sutrete og grinete pga. det. men som hun over sier bedre å kontakte lege en gang for mye hvis du er nervøs. og at de får nok væske og ikkje har for mye klær på seg er med å dempe ubehaget litt for den lille=)

lykke til videre inn i natten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...