Gå til innhold

engangstøtten!

MUFFINSEN

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg fikk beskjed om at jeg måtte være 26 uker på vei. at det måtte stå på helsekortet som skal sendes inn med søknaden.

en ny regel som er kommet. var tilfeldigvis ei på NAV som visste det. ei jeg fikk hjelp av før som faktisk ikke hadde hørt om det.

hadde jeg sendt inn søknaden hvor det ikke sto at jeg var 26 uker på vei så ville ikke søknaden bli vurdert. ei venninne måtte ta saken i egne hender for hun fikk ikke tilbakesendt søknaden å beskjed om dette..

syke greier.. er noe som er blitt nytt i kr.sand de siste mnd hvertfall

Jeg fikk ikke sendt inn min før jeg var over 26 uker på vei jeg, og fra jeg sendte den inn i uke 27 tok det 3 uker før jeg fikk pengene.. Men du får de ikke før etter 28. svangerskapsuke. Å de pleier jo å skulle se helsekortet eller få bekreftelse av jordmor etter 27 fullgåtte uker, fordi da overlever 9 av 10 barn om de blir født.

jeg husker ikke helt når jeg sendt inn søknaden min, men fikk beskjed fra NAV om at det ble utbetalt etter at jeg var passert uke 26. Dette er fordi at babyen reddes om det skal være noe galt, etter uke 26, før uke 26 er det visst liten mulighet for slikt, derfor betaler de ikke ut før uke 26.

Jeg spurte derfor om, hva om noe skjer og jeg mister etter uke 26 og har fått utbetalingen allerede, må jeg tilbakebetale engangsstønaden da? Og det må man ikke - etter uke 26 regnes fosteret som en baby man kan redde livet til om mulig

Jeg synes det var greit å spørre for om man skulle være så uheldig å miste, så er ikke det å selge ting og tang, og det å betale tilbake det som er i tankene mine akkurat - men det slapp man heldigvis.

Hos oss har NAV utbetaling av engangsstønaden mellom 25. og 31. i hver mnd, så da fikk jeg ved første utbetaling etter at jeg var passert uke 26.

husk å legge ved en kopi av helsekortet ditt

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...