Gå til innhold

Sovne selv på dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sovner babyen din selv på dagen eller må du gynge vogna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg må amme henne i søvn........

Skrevet

Lillegutt sovner selv, triller vogna litt frem og tilbake i ett par minutter. Men legger han aldri før jeg tydelig ser han er trøtt.

Skrevet

Har dere faste sovetider? HVor gamle er babyene?

Skrevet

Gutten min er 6,5 mnd. Har ikke sånn veldig faste sovetider, men han sover en liten lur på formiddagen (ved halv 10 - 10 tiden), også to lurer mellom 12 og 17. Kommer litt an på hvor lenge han sover hver gang, noen ganger sover han jo bare 30 minutter, mens andre ganger opptil 1,5 timer.

Skrevet

jenta mi er 7 mnd, og vi sliter litt med sovetidene på dagene ja..

Skrevet

her hos oss bruker vi sjelden vogna til soving. han sover best i senga si. sovner av seg selv hver gang. har han forsåvidt gjort siden han var 3 mnd. men om vi går tur eller noe, sovner han som regel om vi triller litt, så kan vi godt sette han stille, men han sover aldri lenge da, kanskje 30 min.

Skrevet

Begge mine har sovnet av seg selv både dag go natt sidne de var en uke gamle. Er bare å venne de til det tidlig så slipper en å stå å vugge vogna.

Skrevet

Nei, det er ikke alltid så enkelt, Lillebror og stoerebror!! Jeg skal love deg at jeg ikke hadde tenkt å bysse vognen i fire mnd, men det var det jeg endte opp med. Det var det som funket. (om kvelden har han imidlertid alltid sovnet fint av seg selv).

MEN plutselig helt av seg selv, vennet småtten seg av med det da han var drøyt syv mnd. Vi hadde hele tiden fast rutine på sovemusikk, opp i vognen og teppe foran, og etter hvert virker det som om han forstod at han skulle sove, og nå gjør han det av seg selv. Helt fantastisk!!

Skrevet

Hvis han er akkurat på rette tidspunkt trøtt kan jeg bare legge han rett ned i sengen også sovner han. Eller inn og ut med smokken 2-3 ganger... Det er i sengen om vi er hjemme, er ikke altid det samme i vognen, den bør helst trilles....

Skrevet

Snuppa er nå 4 mnd og har denne rytmen;

Spiser ca kl 7, 10, 13, 16, 19 (+litt ekstra før leggetid rundt kl 20-21).

Da sover hun ca kl 9, 12, 15, og noen ganger en kjappis rundt kl 18 evt ikke før hun legger seg for kvelden.

Som regel kan jeg bare legge henne ned på de tidspunktene hun skal sove, så sovner hun av seg selv. Noen ganger litt grining og inn og ut med smokken. Noen ganger også litt gynging eller stryking over kinn og panne. Da sover hun alt fra en halvtime til en time.

Ganske ofte spising og soving selvom hun er 4 mnd, men når det er så etter klokka går det helt fint! :)

Skrevet

Legger jeg han i sportsvogna, sovner han somregel av seg selv. Hvis jeg legger han i senga må han puppes i søvn. Tenk om det hadde vært like lettvint å legge han om kvelden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...