Gå til innhold

Gir dere vann til babyene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster sa til meg at jeg kunne godt gi lillegutt vann i stedet for melk innimellom.Han er 3 1/2 mnd.

Gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår begynte med vann når ho var 2,5 mnd, og det likte ho godt!

no er ho 6,5 mnd og drikker vann til alle måltider, + litt utenom også;)

Skrevet

Hvor mye vann gidde du når hun var i 3-mnd alder?Og hvor ofte?

Skrevet

Nei han får bare morsmelkerstatning..

Skrevet

hovedsakelig så trenger ikke gutten din vann hvis han er førnøyd med det han får. men kan jo tilvenne han til med litt vann bare slik han får smakt. bare noen tskjeer. så ser du om han behov for mer.. for holder med bare erstatning enda i å med han bare er 3 1/5 mnd:)

Skrevet

Begynte å gi han litt vann rett før han var 6 mnd. Han likte det ikke i starten, men nå er han ivrig etter koppen med vann

Skrevet

Barn som får morsmelk trenger ikke noe annet heter det.. Barn som får morsmelkserstatning derimot bør du gi litt vann.. Man skal gjerne "begrense" inntaket når de får annet enn morsmelk, og det er ikke helt heldig at barnet drikker seg utørst på erstatning.. (hvis de kun er tørst og ikke sulten selvfølgelig)

I sommer fullammet jeg ennå, men likevel ga jeg Mia kokt vann på varme sommerdager.. Hvis barnet ditt har svettet for eksempel, så ville jeg gitt litt vann...

Jeg synes derimot ikke at du skal erstatte måltider med vann.. Men gi vannet i tillegg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...