Gå til innhold

Forhøyet blodtrykk uke 11, mulig sv.skapforgiftning?

knab

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er fler enn meg som har vært i lingnende situasjoner, eller hørt om det?

Jeg er nå i uke 15 og har hatt forhøyet blodtrykk den siste mnd, (fra 140/80 til 150/100) Jeg har ikke protein i urinen. Er det noen andre som har opplevd forhøyet blodtrykk så tidlig i svangerskapet, og hvordan utviklet dette seg? I tillegg har jeg ekstremt mye hodepine og migrene. Det hadde jeg også før jeg ble gravid, men ikke så hyppig som nå. Har hatt 4 smertefrie dager på 2 uker. Er det noen som hatt det samme, og at blodtrykket har normalisert seg etterhvert? Eller har det utviklet seg til preeklampsi?

Fortsetter under...

Hei!

Det er svært sjeldent at preeklampsi opptrer før uke 20. Jeg var også så redd for dette siden jeg har hatt det tidligere og blodtrykket mitt i dette svangerskap lå på 150 /90 i 1.tri. Hadde heller ikke utslag på protein. Blodtrykket synker ofte i 2.tri, det har det gjort i begge mine svangerskap og er vanlig i de fleste svangerskap. Da blodtrykket mitt gikk ned til 130/80 hadde jeg plutselig +1 på protein og jeg ble litt stressa..Nå er jeg 30 uker på vei, blodtrykk på 130/80 og ingen ødem eller protein i urin. De følger nok nøye med på det, men du kan spørre om du kan få en doppler ul i uke 24, der kan de ofte se om du kommer til å utvikle preeklampsi. Alle som har hatt preeklampsi, alvorlig grad, får tilbud om denne type ul i sitt neste svangerskap, men du kan jo lufte om du kan få en slik ul hvis det blir mistanker om noe senere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...