Lykkelig til snart to:) Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Hei! (Samme som på 1-2 år) Vi planlegger snart barn nr.2, gleder meg helt sykt!!!! Men så fikk jeg akkurat vite i sta at vi er bedt i bryllup i utlandet til sommeren. Vil jo gjerne i bryllupet da... Mitt spm. er; er det trygt å fly når man er gravid? Og når går grensen for å holde seg hjemme? Noen med erfaringer? På forhånd tusen tall:)
alvefrøken Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Det er forskjellig fra flyselskap til flyselskap. Men de siste måned eller to før fødsel tror jeg du må framlegge helseattest. De er jo redd for fødsel i flyet Faren med å fly for gravide generelt sett, er blodpropp, slik at du bør bruke støttestrømper. Ellers blir en jo utsatt for stråling i fly. Det er jo lite stråling det er snakk om, men hvis en flyr mye vil det være skadelig.
Lykkelig til snart to:) Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2008 Takk for svar:) Tørr egetlig ikke å fly når jeg er gravid, men skal forhøre meg med legen min før vi eventuelt drar. Vil jo ikke utsette barnet mitt noe... Flyr kun da den ene gangen, er i 28. uke hvis alt går etter planen.
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 21. september 2008 #4 Skrevet 21. september 2008 Heisann! Eg og samboeren min var til tyskland når eg var 18 uker, og det gikk helt fint! Og for 2 uker siden var vi til oslo med fly fra bergen, og da var eg 30 uker.. Var veldig skeptisk faktisk, og syntes det var ganske skummelt:-) hehe.. Og hun var veldig aktiv hele turen men det gikk jo fint! Flyvertinnene var sikkert møkkaredd for at eg skulle føde.. hehe.. men den ene som jobbet der spurte faktisk om det gikk fint.. Men eg tro maksimum grense går ved 4 uker før fødsel.. Men hør med flyselskapene først hvertfall! Det pleier stå innpå sidene til de forskjellige flyselskap-sidene.
Vesla 77 Skrevet 21. september 2008 #5 Skrevet 21. september 2008 Det spørs jo hvor langt du skal fly da... jeg er i uke 32 og har vært i Danmark denne helgen - med fly tur/retur :-) Det var helt urpoblematisk! Flyselskapene har ofte retningslinjer for dette - tror det er fra uke 34 eller 36, men jeg husker ikke helt... Du kan jo også diskutere det med jordmor eller fastlege om du er usikker.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Det er ikke noe problem å fly når man er gravid. Jeg fløy en del frem til uke 30, da synes sjefen at det var på tide å la meg slippe reisevirksomhet pga magen, så da slapp jeg mer reising, men jeg kunne fint ha holdt på litt til Grensen for hvor lenge man kan fly varierer veldig fra selskap til selskap, så husk å sjekke det før du bestiller billetter. Du finner informasjonen på web-sidene til alle flyselskapene. Lavprisselskapene har ofte mye strengere grenser enn andre. En venninne av meg reiste til England med Ryanair, men da hun skulle hjem igjen 4 dager senere fikk hun ikke reise med dem for da var hun forbi grensen for når man kunne fly, og da tror jeg det var 28 uker som var grensen hos dem. Men, hos SAS og Norwegian går grensen mye nærmere fødselen, bare sjekk med selskapet, så finner du ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå