Gå til innhold

keisersnitt - store babyer

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

jeg fikk innvilget KS - dog etter å ha kjempet - pga stort barn. Min nest siste (gutt) veide 4300 g og var for stor for meg. Gutten som ble tatt med KS veide "bare" 3800 g, men han kom 2 1/2 uke før termin. Fødselen startet av seg selv, og det ble hastesnitt sent på kvelden. En meget positiv opplevelse, og jeg er glad for at det ble KS selv om jeg hadde klart å få han ut selv.

Jeg gikk 2 uker over termin med gutten som veiede 4300 g - og denne siste hadde blitt enda større hvis jeg hadde gått tilsvarende over termin.

• 2 uker senere...

Jeg fikk min forrige (gutt) på 5140 g!!! født vaginalt etter 3 døgn med rier. 1 uke over termin. Håper nå på godkjenning av KS denne gangen. Til og med jordmor har anbefalt det og stiller opp som vitne etter at hun var med på forrige fødsel. Min datter født i -97 var 3870 g og tatt med akutt snitt. Heldigvis har jeg verdens beste, flotteste jordmor som hjelper meg.

Jeg fikk en veldig stor gutt som mitt første barn for fem årsiden. Han var 4760 og 55 cm.((det er stort for meg når jeg slev er bare 155 cm på strømpelesten) han ble tatt med keisersnitt femdager på overtid etter 30 timer i fødsel. Da jeg ble gravid for litt over et år siden diskuterte jeg dette med min fastlege og han henviste meg videre til sykhuset. Der ble jeg godt mottatt og såklart jeg skulle få keisersnitt denne gange også. og glad er jeg for det!! 13 dager før termin kom minstemann 4790 gr og 53 cm..... så takk og pris for keisersnitt.

så nå har jeg både prøvd hastekeisersnitt og planlagt keisersnitt. og jeg må si at det var en helt ny og mye bedre følelse denne gangen. jeg kom meg også mye fortere etterpå....

lykke til

Det var opplysende svar. Jeg har 4 barn fra før, første 3700, så videre: 4100, 3990 (sete), og siste 4500.... Jeg er ikke så stor sjøl. Siste fødsel var intensiv, og jordmora sa at ho ikke hadde skjønt at det blei en så stor unge før hodet var ute! Jeg hadde store smerter etterpå, og klarte ikke gå på to døgn. Jeg anser meg som en sterk fysisk person, men jeg ønsker keisersnitt denne gangen. Skal også prøve å få sterilisering i samme operasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...