Gå til innhold

Misslykket nattavvenning?? Noen tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte nattavvening for ca 1 mnd siden. Da våknet min dengang 10 mnd gml datter hver 3. time for mat og jeg var sliten + skulle begynne å jobbe. Etter nattavvening har hun sluttet å våkne så mange ganger, men våkner en gang mellom 24 og 2 og da holder hun det gående i 2 timer!!! Skikkelig slitsomt!! Hun får ikke mat, men jeg tar henne opp når hun gråter. Hadde håpet å slippe unna gråtekur, men skjønner ikke hvordan vi skal komme på rett kjøl. Dette re jo ikke akkurat bedre enn 3 oppvåkninger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi sliter med akkurat samme problemet... :((( han våkner 24 og kan gjerne styre på frem til halv tre tre..:(

gjesp... er trøtt på jobb jah...

men han er 11.5 mnd da, og hara lltid hatt problemer med søvnen:(

Skrevet

vi begynte nattavvening da jenta vår var 6 mnd, og helsesøster sa at dersom vi tok henne opp av sengen (noe vi hadde gjort i en uke...) så ville hun ha vunnet en 2/3 dels seier, og nattavvenningen kom til å ta laaang tid. Vi sluttet å ta henne opp, og satt heller å strøk på henne, og da gikk det veldig greit. Nå våkner hun som oftest en gang der det er litt skriking (10 min max), og så sovner hun igjen. Hun er 7 mnd.

Er også en fordel om pappaen kan ta nattavvenning dersom du ammer. Han lukter ikke melk nemlig, slik at jenta di forbinder ikke han med mat :)

Skrevet

egentlig ikke noe tips, men kanskje dere er like heldige som oss? Her ordnet det seg helt av seg selv når han var ti mnd med en stor flaske NAN til kvelds, etter grøten og i stedet for den lille supen med pupp han vanligvvis fikk... Her er det på kvelden: pupp, grøt og nan så mye han orker... Og vips: sover natten gjennom, fra halv åtte til halv åtte:-) Og man sliter seg i håret og tenker: " hvorfor tenkte vi ikke på det føøøør..."

Vi hadde noen spede forsøk på nattavvenning, men pappaen tapte kampen. men vi har gått fra to pupperunder til null:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...