Gjest Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 ... hvem anbefaler dere? Hvilken sove-selv-metode har dere brukt, og etter hvor lang tid klarte barna å sovne selv?...
kitty08 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 jeg kjøpte wahlgrens bok først, men følte meg ikke komfortabel med "sove-på-magen"-teknikken, så byttet den til Karin Naphaug. Synes den er veldig bra! Har forsøkt å ha gode søvnvaner fra starten og ikke treille, bysse eller amme i søvn, og det har fungert bra. Samt lite service om natten og ikke ta opp fra senga når det er natt (bortsett fra når jeg nattammet). (min er 6,5 mnd og har sovnet av seg selv et par mnd++ nå)
2 tette - med flette Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Sovne selv metode vil jeg absolutt gått for Karin Naphaug.. Jeg har alltid gjort som hun anbefaler på å sovne selv, og jenta mi sovner lett selv.. Måtte ty til Anna Wahlgren nå for en mnds tid siden for å få henne til å sove gjennom hele natten, og det funket veldig bra. Våkner ikke en eneste gang, om hun gjør det en gang eller to sovner hun fort av seg selv igjen. Men den er nok mer "ekstrem" enn Karin Naphaug sine metoder!
hallais Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Karin Naphaug. Brukte ferber light med mitt første barn, tok vel ca tre kvelder. Når hun var ca 7 mnd. En del gråt den første dagen, men avtok fort. Har brukt hysj metoden på min lille da han var ca to og en halv måned, tok ca. ei lita uke. Bare litt gråt de første dagene, og da sitter en jo hos de og trøster. Nå roer han seg helt av seg selv og er så harmonisk og fornøyd!
Gjest Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 tusen takk for svar! jeg heller nok mest mot karin naphaug jeg og. Tenkte å prøve på hysj metoden, men hvor høyt hyjser man?syns jeg leste at man skulle hysje høyere enn barnets gråt.. vel det lurer jeg på om er mulig med snuppa mi. skal litt til for å overdøve den dama, hehe..
-Petrine- Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Ingen av delene. Ville gått for The no cry solution
Gjest Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Petrine, kan du fortelle litt mer om den metoden? Evt hvor finner jeg info om den? ) Aldri hørt om, så kunne vært spennende å prøve den!
-Petrine- Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Hei! Har ikke så god tid til å skrive, men gå inn på linken, eller google på The no cry solution, så finner du masse om den. Anbefaler deg å kjøpe boka :-) http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=532764
Gjest Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Tusen takk for tips! Ha en fin dag:o)
aya75 Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Billigere her;) Skal bestille den selv her nemli... http://capris.no/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=The+No-cry+Sleep+Solution&title=The+No-cry+Sleep+Solution&fromproduct=False
knusknof Skrevet 17. september 2008 #12 Skrevet 17. september 2008 Signerer. Mer og mer forskning viser at man ikke bør forlate et gråtende barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå