Gå til innhold

Helt utrolig -var hos jm i dag


Trampe73 *tobarnsmor*

Anbefalte innlegg

Er etter mine og legens beregninger enten 11 eller 11+1 i dag, og var hos jm for første gang.

Helt på slutten fant vi ut at vi jo kunne lytte etter hjertelyden bare for moro skyld - det var jo rimelig sikkert at vi ikke ville høre den!

Men joda! JM er helt sikker på at det var den vi hørte samt et "plask" som nok var et spark...

Helt utrolig deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg få spørre hvor i landet du bor?

Jeg bor i Oslo og tok kontakt med jordmor på den lokale helsestasjonen og fikk vite at de fulgte nye regler for svangerskapskontroll, og at jeg derfor ikke ville få time hos dem før i uke 24.

Jeg var altså hos legen i uke 8. Men frem til ultralyd i uke 18 får jeg ingen oppfølging. Innen jeg kommer til jordmor, er jeg jo godt over halvveis i svangerskapet.

Skulle gjerne også få hørt fosterlyd. Har liksom ingen symptomer, bortsett fra litt trøtthet, så det hele blir ganske uvirkelig.

Hva slags svangerskapskontroll er det der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bor i Vestfold... Tror det er samme regler for svangerskapskontroll i hele landet...

Jeg var først hos lege da jeg var 8 uker ca, skal tilbake til han når jeg er 13 uker, altså om to uker.

I forrige uke kom jeg på at jeg jo måtte ringe for å bestille time hos JM, regnet ikke med å få time på en stund. Men joda, fikk time i går jeg...

Nå skal jeg som sagt til legen om to uker for blodprøver osv, men så skal jeg vel ikke til noen av dem før etter UL... Skal ringe JM for å bestille time når det nærmer seg..

Men det skal sies, at jeg fikk beskjed av JM at det bare var å ringe! De har jo lov til å ta oss inn om det er noe ;-) Og jeg vet at jeg også kan få time hos legen min om det trenges!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tror det er forskjell på om man er første- eller flergangsfødende. Sist eg var gravid hadde eg mange flere kontroller enn det ser ut som eg skal ha nå, syns det burde vært sånn nå og, er jo litt betryggende da!

 

Det er virkelig lov å ringe både lege og jordmor om du føler behov for det. Det er jo de rutinemessige kontrollene som foregår i visse uker, men viss du er bekymra eller ønsker en samtale så bør de jo ta hensyn til det syns eg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det kan være en forskjell om man er første- eller flergangsfødende. Jeg venter nr 2, har hatt en SA i mellomtiden..

Så jeg tror det blir mye færre kontroller etter den jeg skal på om et par uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i Oslo og er i 11 uke, legen min gjorde ingenting med meg i 9 uke, fikk bare beskjed om å snakke med helsestasjon. fikk time til mandag for full sjekk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! Takk for svar. Jeg er nok verken bekymret eller redd, bare nysgjerrig. Skulle gjerne hørt fosterlyd. Dette er første gang for meg, så alt virker veldig nytt. Men jeg er i fin form, så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt så må du kjøpe en sånn fostermonitor og lytte etter bebisen på egen hånd. Jeg har nettopp kjøpt en, og synes det er kjempespennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk å høre hjerte lyden da jeg var 11+3

hun sa det var liten sjans for å høre den men at hun ville prøve.

og at jetg ikke måtte få panikk om vi ikke ant den..

men jo da.....fikk både høre hjertelyden og at den sparket.:)

 

jordmoren sa det var tydelig at den viste seg fram for mammaen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...