08 + april spire Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Trenger litt råd her. Datteren min gulper veldig mye og til tider kommer det ut i full sprut. Svigermor tror jeg kanskje gir henne for mye mat? Er det en sammenheng mellom dette? Jeg mater henne når hun er veldig urolig og greiner mye. Det kan gå alt fra 2 til 5 timer mellm hvert måltid. Hun er 2 1/2 mnd. Hun er 57 cm og veier 4800. Trenger gode råd.
Trulte76 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 min på 4 uker har begynt å gulpe mye. kan "renne over når jeg ammer han også. Jeg tenker han har full tank da Gulper en stund etter mat også. Men jeg ammer og da kan jeg igrunn amme han så mye han selv vil. Han legger på seg bra også. Så sikkert fått litt mye melk. Men noen unger gulper mye likevel uten at de har fått for mye mat..
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Det kan være et tegn på det ja. De spiser videre selv om de egentlig er mette, da kommer overskuddet i retur. Det kan også være at hun har reflux, dette er visst ganske normalt dersom de er for tidlig fødte har jeg hørt, men også mulig ellers... Evt kan det være at hun har mye syre. Så lenge hun legger på seg greit er det ikke noe problem. Hør evt med de på helsestasjonen.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Ikke nødvendigvis. Det bør ikke gå mer enn 3 timer mellom måltidene når de er så små, fikk vi beskjed om av HS. For da kan de bli så sultne at de sluker maten og svelger masse luft, og dermed gulper masse. (Snuppa mi var en stoorgulper.. og spiste for lite..) Det er bedre å tilby mat før babyen blir altfor sulten.
jente,jente, ? Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Begge jentene mine gulpa helt ekstremt. Hele dagen lang. Spiste ikke särlig mye til hvert måltid, ikke noe overdriving av noe, men sprutgulpen sto altså.. Minste har blitt mye bedre nå, hun er 5 mnd. Hun kan fortsatt gulpe, pureer og alt kan komme opp, men som sagt er det myyye bedre. Men lagt på seg normalt har de gjort hele veien
Fjusa Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Det trenger det absolutt ikke å ha. Muskelen i halsen som reglulerer at maten ikke skal komme den veien, er ofte ikke ferdig utviklet, derfor gulper de. Det kan selvfølgelig være overskuddet som kommer opp igjen også, men de sier at så små skal regulere inntaket sitt selv. (Selv om det ikke helt stemmer alltid...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå