Gå til innhold

Sykemeldt pga depresjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt i 4. uke pga depresjon, og har nettopp starta på Cipralex 10 mg. Leste at det kunne ta 2-4 uker før man merker noe virkning av dem, men jeg er så langt nede at jeg ikke ser noe lys i tunnelen. Forstår ikke at hvordan disse små pillene skal få livet mitt til å bli noe bedre. Noen som har noe personlig erfaring med hvor lang tid det tar før dem virker og hvor mye bedre man egentlig kan bli av disse pillene? Jeg er også henvist til psykolog, men det er 3 mnd ventetid, så på det området må jeg bare være tålmodig.

Som sagt er jeg også sykemeldt, og selv om jeg veldig gjerne vil tilbake i jobb,så forstår jeg ikke hvordan jeg skal klare det. Jobber i butikk, og for tiden har vi veldig mangel på folk, så selv om sjefen min forstår at jeg ikke har det bra, så hadde hun likt at jeg fortest mulig kom tilbake i jobb. Problemet er bare at i løpet av de to siste ukene har jeg fått så utrolig sosial angst, så både pga det og pga mangel på energi forstår jeg ikke hvordan jeg skal komme meg tilbake i jobb. Har heller ikke noe utdannelse, så jeg kan ikke velge og vrake i evt ny jobb heller. Skulle kanskje prøvd å funnet meg noe nytt på sikt, en jobb der jeg ikke hadde noe kundekontakt pga min sosial angst.

Huff, jeg sitter hjemme og er både deppa og har dårlig samvittighet overfor jobben. Får ikke gjort noe hjemme fordi jeg er konstant sliten og trøtt, og har dårlig samvittighet overfor jobben fordi jeg vet at dem trenger meg der. Noen andre her som har vært sykemeldt pga depresjon, og hvor lenge var dere sykemeldt?

En annen ting jeg lurer litt på; jeg ser at nav har utbetaling av sykepenger rundt den 2. og 25 hver mnd. Varierer kanskje med en dag og to fra mnd til mnd, men er omtrent de to dagene i mnd. Jeg pleier å få lønn fra jobb den 15. hver mnd. Er det noen som vet når jeg da vil få utbetalt sykepenger fra nav? Er det den 2. eller 25.? Og går det an å få forskudd hvis jeg får dem den 25.? Tenker på at det tross alt er 10 dager senere enn normal lønning, og er jo avhengig av penger pga faste utlegg i mnd.

På forhånd takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...