Gå til innhold

Han vill en abort -- men ikke jeg

jessi79

Anbefalte innlegg

Jeg ha nå kommet i den situasjon at min mann vill ha abort. Jeg tror ikke at jeg ville takkle det. I tilleg er jeg mot abort. Vi ha to barn fra før og jeg ha alltid ønsker meg et til. Vi har hatt det ganske vansklig i forholde våres i løpe av det siste året og tidspunkte er i helt den rette.Jeg blei gravid med preversjon.

Han sir nå at ikke vill ha flere barn i det hele tatt , han vill la seg sterilesere,så denne barnet er mitt siste sjans.

Det er sånn at han vill at jeg ta abort og syns det er det eneste riktige valget. han mener jeg skulle gjøre det for han og at han vill støtte meg fullt i den vansklige tiden etter aborten. Jeg spørte han hva han gjør hvis jeg velge å beholde barnet. Svaret jeg fikk var at han ikke vet hva han gjør da. Siden han vill ikke flere barn.

Følsesmæsig kjører jeg rollercoaster,jeg ville ikke miste han men ikke miste barnet heller.

jeg må si at jeg ha r slitter med depresjoner en stund og han er rett at jeg bli dårlig igjen og ikke kan ta meg av tre barn.

Fortsetter under...

Viss du ønsker deg dette barnet så skal du beholde barnet! Blir man gravid med prevansjon, så er det en mening med at man faktisk blir gravid! Tror nok det da IKKE er meningen man skal livet av barnet.

Jeg er IKKE abortmotstander, men heller en realist som VEIT at det finnes en mening med alt som skjer her i verden!

Ta deg en alvorlig prat med mannen din, jeg tror nok ikke han vil forlate deg om du beholder barnet, han vil sikkert bare prøve alt som står i sin makt til at du evt skal ta en abort. Da sier mannfolka veldig mye de sikkert ikke mener eller står for. Beholder du barnet og han går fra deg, så er han uansett ikke den rette for det, er han den rette for deg så går det her bra skal du se!!

Lykke lykke til uansett hvilket valg du tar! Men husk å velg utifra ditt eget hjerte, ikke la det andre sier påvirke deg, det er du som skal leve med valget resten av livet ditt, ingen andre!!

synes du skal beholde barnet jeg. trur du kommer til å angre deg etterpå. egentlig høres det ut som du innerst inne har bestemt deg. synes det er egoistisk av han å kreve noe annet! la han sterilisere seg nå du, men ikke gjør noe som du kanskje kommer til å angre sidenl! når han får se og kjenne at det virkelig er liv, så kan det hende han skifter mening. husk disse karene har jo ikke helt det samme båndet som oss så tidlig. lykke til uansett!

hei.....

klart du skal beholde barnet vist du vill det, husk det er din kropp som går i gjennom alle forandringene å ikke han!!!!

Eg har nylig vert gjennom det samme, å den konklusjonen eg sat att med er at presser han seg gjennom med at eg skulle ta aboet så hadde eg ikke klart å leve med han etterpå alikevel, for hadde eg da blitt gravid mens han ventet på å bli sterilisert hadde eg måtta ha tatt det bort oxo..... å min mann truet med å ikke bare flytte selv men da å ta med seg de tre andre barna oxo på flyttelasset...

du sier at du sliter oxo med depresjon, å han er redd du skal bli dårlig igjen.. men kva med den deperasjonen du kan få etter at han har "tvinga " deg til å ta abort?? å om du ikke får reaksjon med det samme du har tatt det bort, så kan den reaksjonen komme mange år seinere ;(

så stå på å husk at det er du som har det siste ordet i den saken, jo han kan komme med ønsker men han skel oxo respektere ditt valg..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...