Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Han spiser ikke kjøttdeig, ikke kylling å heller ikke svinekjøtt o.l.. Han spiser ikke spaghetti.. Han spiser fiskegrateng, seibiff, eller pølser.. Men dette har vi jo så ofte.. Noen råd om hvordan jeg kan få han til å like kjøttdeig eller kylling f. eks? Dele den i bitte små biter? Han liker ikke ting han på må tygge ordentlig på virker det som, eller varm mat.. Han spiser litt skorpe, men han spiser ikke rundstykke som jeg har tint i ovene f. eks. (skorpen er jo da ofte litt hardere).. Dette ble kanskje vanskelig.. Men noen middagsforslag?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 kjøttdeig og potetmos... kanskje vente til det er litt kaldt..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Fiskekaker, fiskepudding, kalkun snitzel, svine snitzel, laks.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Datteren min er sånn at smaker hun på maten når den er for varm vil hun ikke ha noe av den maten den dagen. Kanskje din også er litt sånn? Pass på å kjøl ned maten godt før den serveres. Har ofte laget eggerøre med ost og skinke i til barna når de ikke spiser av middagen vi har. Får jo i seg godt med proteiner da.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Medmindre han er undervektig så lager du den maten du har lyst på, så spiser han eller ikke - det er uansett ikke mulig å sulte ihjel mellom middag og kvelds. Krydder og urter og smaker og saker - altfor mye som tilbys ungene smaker jo så flaut at det ikke er rart de ikke vil ha.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Har prøvd fiskekaker, men det gikk fort ut igjen. Samme med snitzel.. Ja, laks går tror jeg.. Det kan vi prøve. Kjøttdeig og potetmos spytter han bare ut.. Han liker ikke konsistensen på potetmosen tror jeg.. Han har jo spist "klumpete" mat lenge.. Nå etter han ble 14 mnd. ca. han begynte å tulle noe veldig.. Han prøvetygger en gang, å så kan jeg bare glemme det.. Samme er det med grønnsaker.. Gir snart opp middager! Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Han er ikke stor, har gått nedover på kurven sin. Men blir fulgt opp med litt hyppigere vektkontroll da.. Han spiser 14 mat i bhg. Å da vil han ikke ha middag før i 17 tiden. Så middagen er kveldsmaten. Omelett har jeg også prøvd.. Å jeg prøver å få en okey smak på det ja.. Men får bare lage det jeg vil da, så får han spise det han vil.. Heller gi han en skive etter maten om han har spist veldg dårlig.. Takk for svar!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Pannekaker med bacon /blåbær Grøt Lapskaus Suppe Fiske boller Det var det jeg kom på i farten. Mater du han eller spiser han selv?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Han spiser selv, jeg får ikke lov å hjelpe! =) Takk for svar =)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Jenta mi er bare 9 kg og fylte nettopp 2. Hun spiser veldig lite middag. Kjøttdeig spiser hun ikke. MEN, får hun taco kjøttdeig i hvetetortilla spiser hun det. Merkelige greier. Pølser spiser hun bare dersom de er iskalde. Er de varme kan jeg bare glemme det. Det er tydeligvis mye mer morsomt å spise før maten er ferdig enn når den har kommet på bordet. Ellers så synes jeg det endrer seg litt hele tiden hva ungene liker og ikke. Den ene dagen er gulerøtter kjempe namm, den andre dagen skal de ikke røre det. Tror det er viktig å fortsette å tilby mat ungen tidligere ikke har spist. En dag ombestemmer han seg nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå