Gå til innhold

Dere som begynte med grøt ved 4mnd alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk dette bra, eller fikk barnet problemer med magen?

Hvilke grøt begynte du med?

Måtte du prøve flere sorter før du kom frem til hvilke barnet likte best?

Gutten min får mme, Skal jeg fortsette med det en stund til, eller er det ok og gi smaksprøver med grøt?

Nybegynner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tre har alle begynt med grøt ved ca 5 mnd, sistemann begynte når han vær 4,5 mnd - nå er han 5,5 mnd.

Det har gått veldig fint - men du må ha tålmodighet! Det er så lett å tenke at dette liker han ikke, men det tar som oftest bare tid! Med oss har det tatt en uke to før vi har fått det til skikkelig, og at de spiser godt.

Vi har ikke hatt noen problemer med magen.

Vi begynte med Nestlè havregrøt denne gangen, den blandes med vann. Jeg ammer, så det var greit å ikke måtte kjøpe inn mme til å blande med, men det har jo du allerede - så du kan jo kjøpe maisgrøten som skal blandes med mme. Vi har blandet inn litt fruktpurè for å gjøre grøten søtere.

Ellers har vi prøvd Hipp grøt, den elsker stort sett alle barn, men det er ikke så rart, den er stappet med sukker. Og den er elendig å lage til, den må stå å svelle - og da har den stort sett blitt alt for tykk. Nestlè sin grøt er veldig enkel å få fin konsistens på.

Huff, ble litt langt og rotete dette - håper du får noe ut av det. Men det viktigste er som sagt tålmodighet! Jeg begynte med middag til minstemann i dag, det synes han var skikkelig dårlig, så vi må nok ha en lang innkjøringsperiode på det også:-)

Lykke til!

Skrevet

Vi begynte når lillegutt var rundt 4 mnd. Begynte med smaksprøver av Nestle risgrøt og maisgrøt, de likte han kjempegodt, så tok ikke lang tid før vi var oppi en posjon. Ikke noe trøbbel med magen.

Etter en mnd tid, ble han nok lei av smaken, så da tilsatte jeg fruktmos i grøten, det var nam nam.

Lillegutt har også kun fått mme. Hvis gutten din er rolig på nettene og ikke virker spesielt sulten, men fornøyd med flaskene, er det jo ikke noe stress, blir jo bare ekstra styr å lage grøt hver dag:-)

Skrevet

Jeg begynte med grøt til lillegutt da han var 4 mnd. Dette fordi jeg delammer, og da anbefaler de å heller gi grøt enn mme.

Har ikke hatt noen problemer med med magen. Blander noen dråper med nøytral matolje i grøten, fikk anbefalt det på helsestasjonen.

Ellers begynte vi med tynn grøt, ca. halvparten av anbefalt pulver. For å unngå klumper rister jeg grøten i ei flaske eller en boks med lokk. Dette har gått ned på høykant. Nå spiser han to grøtmåltider, pluss middag og fruktpuré om dagen.

Vi begynte med maisgrøt, den er søt og god.

Lykke til.

Skrevet

Vi begynte med grøt da Lukas var 3,5 mnd, for han var ikke fornøyd bare med nan. Det gikk kjempefint, spiste litt grøt morgen og kveld til å begynne med, i tillegg til velling.

Ved 4 mnd alder spiste han ordentlig måltid grøt morgen og kveld, og litt etter tre fulle måltider om dagen.

Vi begynte med småfolk sin grøt, den "min første grøt". Den var grei nok en periode, men han likte den ikke sånn veldig. Så da byttet vi til banangrøten fra 6 mnd, og den har han spist siden den gang :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...