Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Har nettopp begynt i en jobb som assistent for funksjonshemmet. Er fast ansatt og har kontrakt på 16 t i uken. Men det blir ikke så mange timer i uken da han ikke bestandig trenger meg så mye. Lurer derfor på om jeg får bet for 16 t i uken selv om jeg ikke jobber det bestandig? Og hvis ikke hvprdan er det da evt med sykemeldingspenger? Tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Hei! Hvis du har en arbeidsavtale som sier at du skal jobbe 16 timer pr. uke har din arbeidsgiver lønnsplikt i henholdt til avtalen så lenge du stiller din arbeidskraft til disposisjon. Hvis personen du er ansatt for å bistå, likevel ikke trenger hjelp så mye som antatt er det opp til arbeidsgiver å finne annet å sysselsette deg med i de resterende timene, han kan ikke bare nekte å betale deg fult ut i henhold til avtalen. Får du problemer så ta kontakt fagforeningen din hvis du er organisert, alternativt kan du forsøke å kontakte arbeidstilsynet. LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå