Gå til innhold

Hva slags kjøtt bruker dere i lapskaus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker rester etter søndagsmiddagene jeg. (dersom vi har hatt steik e.l) Syns egentlig det er best med storfe, men i lapskausen går det meste ann. Dersom det er saus igjen fra søndagsmiddagen bruker jeg den også, syns det er veldig godt med brun lapskaus.

Jeg bruker poteter, gulrøtter, kålrabi og purre.+eventueller andre rester jeg har i kjøleskapet (blomkål, brokoli ol.)

Annonse

fra spøk til revolver...

Når mamma lager lapskaus bruker hun saltkjøtt av storfe eller sau, poteter, kålrot, gulrøtter og purre. Jeg synes også det er kjempegodt med sellerirot.

Og så skal lapskaus være lys, liker ikke med brun saus i!

Lager den også slik som mamman_til_trolla! :-) Enkelt og godt. Det er så greit å ha kjøttpølser eller kalkunpølser og en pose grønnsaker i fryseren som man kan slenge sammen hvis man ikke har planlagt noe annet..

Vi bruker oksekjøtt (flatbiff/bankekjøtt/ytrefilet/indrefilet), kutter det i terninger, og steker litt og litt med salt og pepper i endel melange. Har det så over i kjelen. Koker ut panna for hver gang med 1-2dl vann og har det også over i kjelen.

Så bruker vi poteter, gulerøtter og løk. Bruker også et par kjøttbulljongterninger.

Etter noen timer så har man supergod lapskaus :-)

Annonse

Jeg bruker ytrefilet av svin. Strimler det opp, før jeg bruner det i jernpanne..Har i vann, 2 buljongterninger, og litt sukkerkulør, og lar det putre i et par timer til kjøttet er mørt! På slutten av koketiden tilsetter jeg frossen lapskausblanding! og så er Natvigs krydderblanding et must:) Nå fikk jeg lyst på lapskaus:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...