Gjest Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Over de siste ukene har mini gradvis blitt dårligere og dårligere til å spise grøt og i hele går fikk vi i han kanskje 10 ts ferdig utblandet grøt. Han ville ikke en gang spise grøten når den var utblandet med frukt (70% frukt, 30% grøt). Vi har prøvd både grøt med frukt, fullkornsgrøt, hvetegrøt og havregrøt, men han er tydelig lei. Har også prøvd å gi han middagsglass til enkelte måltider, men når jeg prøvde å gi han det idag brekte han seg og alt kom opp igjen. Brød liker han ikke noe spesielt. Så hva gjør jeg nå da? Kan ikke akkurat tvinge i gutten mat, heller. Skal jeg prøve noen dager med kun pupp? Er redd det blir lite siden han er vandt til å få to (av og til tre) måltider med fast føde om dagen.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 min erfaring er at de små spiser når de er sulten... det kan jo hende at gutten din holder på med tenner og at han derfor har vondt i munnen? jenten min spiser lite når de er på vei... gjør jo sikkert vondt å få noe i munnen.....
Erisa* Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Spiser han mye om natta? Da kan de få dårlig matlyst om dagen.. Ellers vil jeg tipse om å ringe til helsestasjonen. De kan sikkert hjelpe deg selv om du ikke har time før om en mnd:)
Gjest Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Min fikk grøtnekt ved 6 mnd alder, så vi var en ukes tid uten grøt. Ga velling på kvelden, og litt fruktmos og sånn på dagen. Nå spiser han grøt som bare det igjen.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Normalt spiser han en gang i løpet av natten. Sover da fra syv-halvåtte til seks-syv neste morgen. Det varierer litt når på natten han spiser. Men det er ikke mer enn ett par uker siden jeg ammet to ganger på natten og da spiste han to grøtmåltider om dagen.
des Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Vi har hatt et par slike perioder vi og, til stoooor frustrasjon for mamman ;-) Og det som har funket er å la være å "tvinge" på henne grøt noen dager, ikke minst for å unngå den negative situasjonen det etterhvert ble. Kun pupp noen dager ble det til her, og så litt fruktmos el.l. Så gikk det seg gradvis til. Lykke til :-)
Erisa* Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Da høres det ikke ut som at det er nattammingen som er problemet i alle fall! Vet ikke jeg, hva som kan være årsaken. håper det ordner seg av seg selv! klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå