Feliz31 Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Tenker på noen lure tips om kule ting som er å finne der nede. vet jo at sko og vesker er ofte billig og bra, men andre ting? Noen spes medisiner eller ting på apotek/parfymeri som dere pleier å kjøpe når der er i utlandet? Noen gode matvarer dere tar med dere hjem? Spes ting til babyen som skal komme? Gleder meg til å reise - to uker borte blir bare krem.. Regner med at ingen er misunnelige..
sol2002 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Vi var i spania da tulla var 9 uker gammel, helt topp, tror kanskje det kommer litt ann på hvor i spania dere var, vi var i fuengirola, hvor vi dro på dagsturer til gibraltar og sierra nevada. I gibraltar så var vi innom apoteket å kjøpte noe som hetter Bonjela, kjempe bra middel på såre gummer, kan ikke sammenlignes med det som de har på apoteket(dentinox), i sierra nevada kjøpte vi kjempe skjønne disney flees genser til en hundre lapp, ellers så kan du gjøre gode kupp på markedene rundt forbi, ellers så hadde jeg en oppfatning av at særlig merkeklær var nesten dyrere i spania enn de er her hjemme.
ChellBell - har født! Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Heldiggris Alt er jo som regel billigere i Spania, men sikkert litt avhengig av hvor man reiser også. Som du sier er sko veldig billig! Alkohol er helt latterlig billig. Hårprodukter fra frisørsalonger - som gode sjampoer, kurer, balsam osv. er mye billigere... sykler, klær (spesielt merkeklær), sportsutstyr, golfting... Sminke er billig PC-ting som minnepenner/USB penner med mange GB minne, blekkpatroner til printere (som er SYKT dyrt i Norge), mus, kamera er billig. Digital kamera, videokamera, mobiler... Designer vesker er billigere Store flasker med ordentlig god olivenolje er knallbillig! GULL er billig! (tenker da smykker, ikke gullklumper ) Jeg kunne sikkert ha ramset opp masse mer, men det er det jeg kommer på i farten! Som regel kan du få ALT av medisiner uten resept i spania.... P-piller er blant annet mye billigere der enn her (og de har jo samme merkene) Kos deg med shopping i varmere grader! )
sol2002 Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Ser vi har tydeligvis vært på forskjellige steder i spania, tenkte jeg skulle føre på feks skinn (vesker-klær) på lista de, + håndarbeidsduker for de som liker det.Alkohol er jo som sagt mye billigere enn i norge, men det er det i de fleste land:), mange gode rødviner ifra spania
CharlotteAmandaogOlivia Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Moren min var i spania i sommer,og da kjöpte hun en baby-serie som heter nenuco. Tror du får kjöpt det på apoteket der nede. Er ihvertfall shampo,badeskum,lotion og slike ting i den serien.Lukter kjempegodt God tur!
Beth84g Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Jeg hadde kjøpt med meg en spanjol jeg...
ChellBell - har født! Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Haha, uff nei.... ikke gjør det a! ;P
Prinsesse vilikke... Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Vin.... Jeg hadde handlet masse god vin jeg hadde jeg vært deg... mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Feliz31 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2008 Takk og takk for tips jenter. Flere ting jeg ikke hadde tenkt på var spes billig der ende. Vin er jo super godt, men passer litt dårlig å ta med massevis når jeg er gravid... he he.. Spanjolene skal jeg nyte mens jeg er der nede, men tar dem ikke med hjem, i og med jeg har en flott og fantastisk mann allerede. Men, det er jo lov å se... Shopping blir det vel uansett og forhåpentligvis bedre vær enn det høstværet som har kommet hit hvor jeg bor.. Drar om noen dager, så er det flere som har tips så er det bare til å komme med dem.
Vil Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Briller. Dersom du bruker slikt fra før, kan du viss spare inn hele turen ved å kjøpe det der. Kanskje linser også, det vet jeg ikke.
nybakt mams Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Spekeskinker, oster, tapenader, oliven osv.. Mye god mat å ta med hjem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå