Gå til innhold

Pølser med siste forbruksdato 12 sept. Uåpnet pakke. Må vel kastes eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pakke Go og Mager grillpølser i kjøleskapet. Den er uåpnet, men det står siste forbruksdag 12 sept. I dag er det 16 sept. Den er vel bare å kaste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er det det? Pølser er jo røkt og saltet... Du kan vel se og lukte på den først? Men stek eller kok godt før servering:) Og hvis den ser eller lukter dårlig, så kaster du den jo:)

Skrevet

du kjenner det på lukta hvis de er dårlige. er du i tvil,smak på en liten bit

Skrevet

nei, det tror jeg ikke du trenger. Pølsene er jo vakumpakket og så lenge det ikke er hull på embalasjen og det lukter greit av pølsene tror jeg ikke du trenger å kaste dem nei. Siste forbruksdag er jo bare veiledende? eller?

Skrevet

Er det ikke "best før" som er veiledende mens "siste forbruksdag" betyr siste forbruksdag?

Skrevet

Hehe jeg er veldig nøye med å ikke spise matvarer som er gått ut på dato,skal være minst en ukes holdbarhet i forhold til dato på pakken før jeg spiser det:P Så jeg hadde kasta de forlengst. Men vi er alle forskjellige!! ;)

Skrevet

Ja, den hadde jeg definitvt kastet. Spiser konsekvent ikke mat som har gått ut på dato, knapt nok om de går ut på dato samme dag.

Jeg har vært matforgiftet en gang for mye til at jeg gidder å ta sjansen..

Skrevet

Ok. Kaster den nå. Er vanligvis datonazi selv, men ble bare litt gira over å spise opp ALL mat jeg har før jeg kjøper inn nytt.

He he :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...