Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 hva handler den egentlig om? klarer liksom ikke heeeeeelt å finne ut av det :s jeg synes den sanger er innmari fin, og har hørt på den maaange ganger- men klarer liksom ikke finne ut av det. *flau*
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Det e svart novembar, havet knuse mot strand Ein forliste drøm fra et sommargrønt land. Men eg huske ennå vakre Mary McKear, longt vest i Tir n’a Noir Va du drøm? Va du te? Va du hud? Va du blod? Eg kan hørra deg le. Eg kan huska eg lo. Bakom horisontar, så forvitra og glir e du mi, mi Mary McKear. _________________________________ Når min rustne kropp går i bakkane tungt hørr’eg nåken hviska bakom vintrane ungt: Kom tebage, venn, ifra kneipar og svir. Kom igjen te Tir n’a Noir. Kom te hud. Kom te sinn ifra alt så e grått. Eg ska stryga ditt kinn, gjera blikket ditt blått. For bak horisontar, så forvitra og glir e eg di, di Mary McKear. _______________________________________ Så når kvelden komme og eg stilt går ombord, og min livbåt blir låra i seks fot med jord, seil’ eg vest i havet te Mary McKear i det grønna Tir n’a Noir. Te drøm og te kinn og ein himmel av trøst kor allting e sinn og eg hørre di røst: Horisontar fins ikkje. Alt du tar på forblir Eg e di , di Mary McKear.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Jeg har alltid tenkt at den handler om en som var forelsket i Mary, men at hun døde fra han.. Han tenker på henne dag og natt, og drømmer om den dagen han får treffe henne igjen. Siste verset handler om når han selv dør, og at han treffer henne igjen. TROR JEG...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 ok. det er omtrent det jeg har trodd også. bra jeg ikke tok helt feil! var det siste verset som forvirret meg litt;) - eller jeg trodde jeg tolket de andre versene feil pga siste verset..... takk skal dere ha:) HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Tir na noir er et drømmeland. Mary McCear er et "luftslott". Sangen handler kun om døden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå