AMS33 Skrevet 16. september 2008 #1 Del Skrevet 16. september 2008 Hei. Jeg vurerer å ta keisersnitt pga a min andre fødsel var veldig dramatisk. er dt noen som kan dele erfaringer med meg hvordan det er å ta keisersnitt? Er det så ille som folk vil ha det til i etterkant? Er det noen av dere som har erfaring med både keisersnitt og vanlig fødsel som kan gi noen råd? Takk på forhånd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138698728-erfaringer-ved-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Lykke Skrevet 16. september 2008 #2 Del Skrevet 16. september 2008 Hei!! Det er nå 10 mnd siden jeg fikk min lille prins. Det er også 10 mnd siden jeg var inne på disse sidene...og jeg måtte inn her for å se hva som rører seg.. Jeg var mye inne her selv. Jeg fikk innvilget planlagt ks ved ullevål. Enkel prosess. Gutten ble tatt 3 uker før pga.svangerskapsforg., men ikke hurtigks. Til alle jenter som gruer seg. Ks har til dags dato vært det største som har skjedd i mitt liv. Og jeg er 36 år. Min samboer satt ved min side. Legene var rolige og snille. Det tok kanskje 10 min.fra de startet til gutten var i fanget mitt. Man kjenner absolutt ingenting. Barnet får også være sammen med deg hele tiden. Helt nydelig, gled deg! Tiden etterpå er nok litt tøffere ja. Men man får rikelig med smertestillende de første dagene samt morfin. Det strekker litt de første ukene. Jeg skal ha en liten til håper jeg. Det blir keisersnitt da og. Vet ikke om du fikk svar nok. lukke til!" Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138698728-erfaringer-ved-keisersnitt/#findComment-138704245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kri24 Skrevet 17. september 2008 #3 Del Skrevet 17. september 2008 hei. Jeg fikk min lille datter på keiserlig vis den 2 september på tønsberg og har først begynt å komme meg nå. Selve inngrepet var helt greit, kjente ingenting annet enn romstering og vakum i magen.men ikke vondt da. fikk en litt ubehagelig opplevelse da de skulle sy meg igjen. spinalen i ryggen var satt for langt ned så fikk h........ smerter da de tørket meg innvendig for å se etter blødninger. morfin rett i åra og jeg fikk roet meg igjen. Reiste hjem etter to dager,følte meg grei. vondt hadde jeg,men regnet ikke med at det skulle være smertefritt. men ble bare dårligere og fikk økende smerter mot helga.blod i urin. legevakt på søndagen,han mente jeg hadde infeksjon.fikk piller og ble sendt hjem. fastlege på mandagen. masse blod i urin og smerter som gikk helt inn i hjerterota. han mente jeg hadde punktert urinblæra og ville ha meg innlagt på sykehuset igjen. ble ikke innlagt, fikk bare mer smertestillende da de mente det var en urinveisinfeksjon og en blodansamling og nerver som lå i klem under huden. var enda en gang til inne på sykehuset og fikk mer smertestillende og heldigvis begynte ting å gi seg. dette ble kanskje bare skremmende for deg.det var ikke meninga,men jeg tror jeg hadde gjort det igjen bare ved et annet sykehus! . har hatt en vanlig fødsel oxo som ble komplisert i ettertid så tror ks var det beste til tross. det er slitsomt om ikke ting går helt som de skal,men det er alltid verdt det i denne sammenhengen da. Håper ikke jeg skremte vettet av deg. husk at vi er alle forskjellig og opplever ikke ting likt! LYKKE TIL! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138698728-erfaringer-ved-keisersnitt/#findComment-138707776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida, med nr 3 i magen Skrevet 17. september 2008 #4 Del Skrevet 17. september 2008 Hei. Mitt første barn kom til verden ved akutt keisersnitt i Tønsberg. Tok 3 min fra narkosen virket til han var ute! Selve fødselen og ks var ikke en bra opplevelse, men det "takker" jeg personalet i Tønsberg for. Valgte Skien med andre mann (fødsel) og det gjør jeg denne gangen også. Det er veldig individuelt hvordan man føler seg i etterkant. Selv følte jeg meg i mye bedre form etter ks enn etter fødsel. Synes ikke såret etter ks var så vondt som jeg hadde trodd. Fikk en liten infeksjon, men etter en kontroll på sykehuset og sårstell fra meg gikk det over. Det som var litt dumt etter ks var at jeg ikke kunne løfte så mye, men det gikk greit. I stedenfor vogna, så brukte jeg bæresele(men ikke for lenge av gangen, da). Klarte i grunn ikke løfte så mye etter fødsel heller, for da hadde jeg så vondt nedentil pga rifter og sying. Jeg søker ks denne gangen, og har kjøpt meg bæresjal :0) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138698728-erfaringer-ved-keisersnitt/#findComment-138708142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neslesommerfugl Skrevet 18. september 2008 #5 Del Skrevet 18. september 2008 Hei. Har tatt 2 keisersnitt og det har gått bra begge gangene. Mitt første keisersnitt var ikke helt planlagt, men da de fant ut at gutten min lå i seteleie så bestemte jeg meg. ( gutt født mars-04) Måtte krangle litt med lege og jordmor, men hadde lest litt om dette i forkant siden jeg hadde en mistanke selv om seteleie. Var oppe og gikk dagen etter, men så klart måtte være forsiktig med å løfte for mye. Men babyen kan du løfte. Mitt andre keisersnitt var nå i jan -08. Gutt nr to lå også i seteleie. ( levde bare i 4 dager pga av stor hjertefeil) Da bestemte jeg meg for keisersnitt igjen, kunne sikkert ha født vaginalt, men man vet jo aldri hvor stor ungen er. UL viser bare ca. Man må plusse litt på som regel. Med mitt andre Keisersnitt så kom jeg meg faktisk raskere, men det kan ha noe med å gjøre at gutten vår var syk. Er nå gravid igjen,( termin mars-09) Og da blir det vel KS igjen. Og gruer meg ikke til det. Men det kjedelige med KS er at man ikke får ha barnet hos seg hele tiden ( jeg fikk ikke det). Ble liggenede på oppvåkningen for at spinalbedøvelsen skulle gå ut. Far og barn kom så klart ned, men hvor lenge de får bli avhenger av hvor mange det er på oppvåkningen. Ihvertfall der jeg lå. Jeg skjønner deg godt at du velger KS denne gangen. Og det er ikke noe å grue seg for. Går så bra sa. Hilsen ei med 2 KS, som har gått uten komplikasjoner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138698728-erfaringer-ved-keisersnitt/#findComment-138714992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå