Gå til innhold

Til dere som gir grøt...hvor mye skal jeg starte med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull er nå litt over 6 mnd,& det er på tide med litt grøt ved siden av morsmelk.Jeg fullammer.

Har kjøpte Nestle sin Havregrøt naturell trinn 2 (fra ca 6mnd).Tenkte jeg skulle gi henne grøten på dagtid,for & se reaksjon etterpå.Men hvor mye skal jeg starte med? & hvor mye øker man grøtmengden underveis?

Koker dere vannet til grøten?

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet med noen skjeer de første gangene, når jeg så at han ikke reagerte noe, var vi fort oppe i full posjon, han elsket det. Vi begynte ved 4 mnd da. Koker vannet til grøten i vannkoker... blander ut med litt kaldt vann istedetfor å vente til det blir kjøligere. Har asjetten i vannbad mens lillegutt spiser, for grøten blir jo så fort kald.

Skrevet

Dette er nok veldig individuellt...men man skal starte med noen få skjeer til å begynne med. Min datter som begynte da hun var 4 mnd ville gjerne ha full posjon fra starten. Ca 1 dl vann blandet med grøt.

Har økt til ca 1,5 dl nå. Har ikke merket annen forskjell på magen enn at bæsjen blir fastere!

Selv tar jeg kokt vann fra vannkokeren og fyller på med kaldt vann fra springen til det er lunket. man skal jo ikke drikke vannet fra varmtvannstanken. Evnt kan man ta kaldt og varme det i vannkokeren( ikke koke opp). Helsestajonen her jeg bor sa at det ikke er nødvendig med kun kokt vann lenger. De drikker jo f.eks vann fra springen så.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...