la luz Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Nå er det 2 mnd siden jeg fødte og vekten min har stått stille de 4 siste ukene. Jeg har vært kjempeflink og spist sint, bortsett fra litt kos på lørdager. Jeg har slanket meg før og da hr denne metoden funket..... men nå står vekta bomb stille! Det er så deprimerende. Noen andre som har liknene erfaringer etter fødsel??
mortiltre* Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Har ikke den erfaringen selv. Men kjenner flere som ikke har gått ned før etter at ammingen var over. Så det stemmer ikke for alle at amming er "slankende".. Hormonene gjør også at forbrenningen settes ned! Men fortsett å spise sunt og gå turer med babyen...Da tror jeg det plutselig forsvinner:o)
Snuppa mi er nå storesøster... Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Jeg opplevde at jeg spiste for lite - derfor gikk jeg ikke ned. Pass på at du får i deg nok mat, spes om du fullammer. Og husk å drikke masse vann! Spis frukt og grønt mellom måltidene og amme-te skal visst også være bra for forbrenningen. Lykke til!
Gjest Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Jeg vil tro at kroppen din holder på det den har hvis du ammer.. og det tar jo fra 6 mnd til ett år før kroppen er tilbake til sitt gamle jeg etter en fødsel.
Mamma*til*Emma Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Har erfart det samme som deg. Selv om det bare er 3,5 uker siden fødsel. Har bare gått ned 8-9 kg, og har 11 igjen. Det merkeligste var å komme hjem fra sykehuset og vekten viste at jeg ikke hadde mistet fødselsvekten engang.. Håper at amming, normal mat og mosjon skal hjelpe. Jeg blir litt smådeppa jeg også. Spesielt av å høre om andre hvor kiloene renner av.. Viktig å ikke gi opp da, og ikke bli for opphengt i vekten:) Har veldig tro på fysisk aktivitet, men har ikke kommet så godt i gang med det ennå. Lykke til la luz !
M by M Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Med første raste kiloene rett av da jeg sluttet å amme da jenta mi var ti mnd. Så tror ikke jeg blir helt tynn igjen før jeg slutter å amme denne gangen heller.
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 i mitt forrige svangerskap la jeg på meg 26 kg. Det tok dager og år før jeg ble kvitt de kiloene. Jeg var flink å gå turer, spiste "rett" og fullammet. Jeg hadde vell 10 kg som satt som støpt uannsett hva jeg gjorde. Denne gangen hadde jeg litt å ta av på forhånd. Jeg la på meg "bare" 13 kg. Når boden var 2 uker hadde jeg gått ned 10 kg. De 3 kg som gjenstår er fett!!! Så jeg må nok jobbe litt for de.( -og mere til) Men denne gangen blir det ikke noe slanking før jeg er ferdig med amming. Poden må jo få den beste melken;) Gå turer og spise sundt er vell den beste medisin for oss.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Jeg mistet babykiloene to/tre uker etter fødselen, men fettet som var ca 10 kilo som jeg hadde lagt på meg de har jeg brukt 6 mnd på og ikke alle er bort enda. Jeg lurer litt på hvorfor alle tror at du blir tynn iløpet av noen uker etter fødsel? Det er vel mer normalt det at det tar mnder og gjerne et år før kiloene er borte. De som mister alt med en gang er de som ikke har lagt på seg annet enn babykiloene og de har som oftest ikke noe på kroppen før graviditeten heller. Jeg har en venninne hun har nettopp født og det vises ikke på henne, men hun er 59cm og 45 kilo! Kanskje ikke så rart da? Ikke spiser hun som andre jenter og er piss redd for å bli "tjukk". Men jeg vil heller ha et eller to kilo ekstra og spise godt enn å være hysterisk for noen kilo!? Kiloene vil gå av etterhvert, når du er ferdig å amme og du har brukt et år på det, når du har gått tusen turer med barnet ditt og du har spist sunt så vil kiloene dine være borte. Å amme er ikke en slankekur og skal ikke brukes som det heller. De kiloene du hadde fra før vil nok heller ikke forsvinne, bare de du la på deg under svangerskapet!......... Men tilslutt er de nok borte, kos deg heller i mellomtida....
prego Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 SEKS måneder siden fødsel! og jeg har bare gått opp.. ammer som bare det og spiser forholdsvis sundt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå