Gå til innhold

Jesper, Max eller Georg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at jeg endrer stadig smak og mening når det gjelder valg av guttenavn... Kjempevanskelig synes jeg; ikke ønsker jeg et veldig oppbrukt navn - og ikke bør det være for orginalt heller..

Har pr. i dag Jesper, Max og Georg som mine favoritter (tror jeg.. :-) Noen som vil kommentere disse navnene? Værsåsnill!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er nok "likesinnede" - før likte jeg navn som Noah, Lukas, Isak, Mathias, Sebastian - alle på navntoppen, i alle fall ikke langt unna. Liker også disse den dag i dag, men har også falt veldig for "gamle" navn i det siste som Gustav, Carl, Fredrik, Magnus, Alma, Ella, Lilly etc.

Uansett, jeg rangerer og kommenterer:

1. Georg - Tøft, flott, stødig og sjeldent.

2. Max - Knalltøft, pent, internasjonalt og kult.

3. Jesper - Søtt, men synes det er altfor sukkersøtt på en mann..

Vi vurderte lenge Max til Ava om hun hadde blitt gutt ;-)

Skrevet

Jesper - søtt, høres ut som gjesper.....

Max - fælt, tneker bare max fart, helmax, osv

Georg - greit, men litt tungt.

Skrevet

1. Georg - et navn jeg liker mer og mer. Tøft, internasjonalt og sjeldent

2. Jesper - koselig navn jeg kunne valgt selv

3. Max - litt tøft, men litt rart også - tenker jo maximalt...

Skrevet

1.Jesper - liker det veldig godt.

Georg og Max er jeg ikke så glad i, selv om Max von Sydow klinger godt ; )

Skrevet

Synes Jesper var finest. Liker navn med 2 stavelser, og Georg ble for "gammeldags" for meg.

Skrevet

Alle navna går fint ann å bruke, ikke noen av dem er "veldig oppbrukt" heller, så vidt jeg vet...

Ingen av dem er mine favoritter, men hadde muligens valgt Jesper. (Jeg er mer glad i Kasper:)).

Max er litt for "unorsk" for meg, men er i grunnen et søtt navn:). Hva med Mats/Mads?

Georg klarer jeg ikke å like, selv om det er i den sjangeren som jeg liker. Kanskje fordi jeg misliker sterkt den engelske versjonen av navnet?

Lykke til med navnevalget! Det er ikke lett:)

Skrevet

Uten tvil Jesper...kjempefint navn synes jeg. Liker ikke Max og Georg

Skrevet

Hei

Det var et godt utvalg av forskjellige "kategorier" - syntes jeg =)

Jeg er kanskje litt inhabil da siden jeg har en sønn på 2 år som heter Georg.....men åh, for et nydelig navn!! Jeg har ikke angret meg en dag på det navnet, jeg er stolt hver gang noen spør meg hva han heter!

Jeg har fått utrolig mye "pepper" for valget (helst før han kom, de tør vel ikke når jeg sier han HETER det i motsetning til han skal KANSKJE hete :)). Men jeg har merket at etterhvert får jeg mer skryt av det enn merkelige blikk =)

Jeg liker godt "gamle" navn som feks Magnus (som min første heter), Gustav, Åsmund, Vebjørn, Ådne, Sverre, Lars, Jens osv (bare i tilfelle jeg klarer gi deg mer hodebry :))

Jesper: søtt og fint, men ikke helt min stil

Max : liker ikke dette navnet

Georg : JA! Tror ikke du vil finne to Georg i samme klasse...ennå hvertfall =)

Det er vanskelig med navn, håper du finner det rette for deg, og at du vil være fornøyd og stolt når du får spm om hva den lille heter =)

Skrevet

Jesper - helt greit, men langt i fra noen favoritt her i huset

Max - kun en liten del av et navn, og jeg synes ungen fortjener et helt navn. Uaktuelt her i huset, dessuten er X en helt håpløs bokstav som egentlig ikke hører hjemme i alfabetet vårt.

Georg - godt valg, fungerer kjempegodt både på norsk, med norsk uttale og ikke minst i utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...