Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Fikk høre i går at nå kommer det slekt fra min kant og samboers kant for å feire bursdagen min!! Jeg bruker ikke å feire bursdagen min, slutta med det da jeg ikke var barn lengre. Den nye samboeren min synes jeg at dette er veldig tåpelig av meg, folket kommer å da får jeg godta det å at jeg burde være glad for at folk setter pris på meg. Men jeg synes de viser det resten av året! Jeg vil ikke feire bursdagen min! Jeg er ferdig med det! Selskap er for barn og runde dager feks 30-40-50 etc. Jeg drar jo i selskaper som jeg er invitert i selv om de bare skal fylle feks 34... Men JEG er ikke sånn, JEG vil ikke feire min bursdag! Jeg er bare sånn. Så hvorfor kommer folk hit da uten å være invitert til selskap? Hvorfor kommer de hit å forventer at jeg skal servere kaffe og kaker og ha selskap? Jeg synes det enda mere tåpelig å komme hit uten å være invitert til selskap! Så nå er sambo rett og slett FORBANNA på at jeg ikke skal ha selskap! Å jeg har en kronisk sykdom som gjør at helsa mi ikke er bra fysisk eller psykisk for tiden, men det er ikke bare derfor jeg ikke skal feire, det fordi at jeg feirer den ikke! Er det tåpelig av meg? Er jeg rar? Si din mening!!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Jeg hater det da folk inviterer seg selv på kaker jeg ikke har!!!
Stratos med 3 barn Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Pleide ikke å feire bursdagen min jeg heller, men har plutselig begynt med det igjen for å tekkes slekta, så jeg vet hvordan du har det! Men jeg ga altså etter og er glad for det i dag for da har vi enda en unnskyldning til å kunne møtes litt oftere. Se på det som en hyggelig sammenkost og ikke feiring av deg. Og er du dårlig ber du bare folk ta med kaker!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Kaker er jo egentlig ikke problemet her, for det er bare å bestille fra bakern...men jeg vil ikke ha selskap, jeg bruker ikke å feire bursdagen min, sånn er det bare! Å jeg vil at de skal respektere det.Men det gjør de da ikke! Det blir kaos i hodet mitt når det er mye folk, sliten. Kan ikke beskrives. Å de bor for langt unna til å bare stikke innom en liten snartur.. HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Fikk sms fra sambo nå. Der han skrev hvor tåpelig jeg å blablabla jeg var, men jeg kunne ta det med ro, det skulle ikke bli noe selskap! Å fortvil ikke den dagen ingen bryr seg om deg" Herre min hatt!! Så folk skal slutte å bry seg om meg fordi jeg velger å ikke feire bursdagen min!!! HI
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Kanskje samboeren din har prøvd å arrangere noe her for å muntre deg litt opp, og så blir du bare sint og fortvilet? Og da blir han selvsagt sur og skuffet. Mangel på kommunikasjon og forståelse for hverandres behov. Han har nok ikke helt forstått hvor viktig det er for deg å IKKE ferie bursdag nei. Jeg feirer ikke bursdag :-)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Jeg har vært sammen med mannen i 4 år! I fjor så kom det noen hit...men det var fordi de var på disse traktene pga andre ting. Ellers så har jeg ikke feiret bursdagen min, så dette er ikke noe nytt. Å han har heller ikke planlagt noe, da s.mor ringte i går å spurte om hun fikk kake når hun kom i selskap i helga(det var sambo som tok tlf da) HI Det er ikke snakk om at jeg har rund dag heller...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Du må da la folk få komme innom å gi bursdagsgaver til deg om de ønsker det. Det er jo bare kjekt. Men du trenger jo ikke å lage det til et bursdagsbesøk.. Hvilken forskjell gjør det om de kommer å besøker dere den dagen du har bursdag enn en annen dag da? Du har vel ikke tenkt å stenge de ute om de vil treffe sin sønn og svigerdatter?!?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Nei har ikke tenkt å stenge de ute. Jeg vil bare at de skal respektere at jeg ikke feirer bursdag. At de ikke skal forvente kaker etc. En kaffekopp skal de jo få som på et vanlig besøk, men feiring av bursdag noe som det høres ut som at de forventer seg blir det ikke. HI
Vintersol Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Jeg mener helt bestemt at det må være opp til den enkelte å velge om h*n vil feire bursdagen sin eller ikke. At familie/svigerfamilie tropper opp nærmest uanmeldt, synes jeg er på grensen til uforskammelig. Nå har vel svigermor i dette tilfellet snakket med din samboer, da men. Likevel. Bare melde fra at "vi kommer", uten at man er invitert syns jeg er frekt. Tenk om du hadde planlagt en helt annen feiring av dagen da?!? Men du kan kanskje for sikkerhets skyld dobbeltsjekke at ikke sambo har invitert til selskap for å glede deg da. Da kan jeg jo forstå at han er litt skuffet... Trenger kanskje si at jeg selv ikke liker å feire mine egne bursdager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå