Nøtt Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Jeg blir litt forvirra, for jeg ser at folk regner ut terminen forskjellig.. Jeg har prøvd ØB`s terminkalkulator for IVF, men blir det riktig når vi ved frys setter inn egg som er 3 dager gamle og 8-delte? Der regnes uttaksdagen som dagen for eggløsning. På babyverdens kalkulator plottet jeg inn dagen for eggløsning 3 dager før innsett. Jeg mener dette er det riktige, siden de befruktede eggene var 3 dager gamle ved innsetting. Men er litt i tvil. Fastlegen min er grønn på området, og Porsgrunn sa jeg var 4+0 på vei 14 dager etter innsetting. Det stemmer vel ikke? Jeg satte inn to 8-delte egg 27/8. Noen som vet?
Silje & prinsen<3 Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Hei!! Forstår meg ikke helt på de greiene eg heller! Har gjort det samme som det! Tastet inn dagen for eggløsning 3 dager før insett! Vet ikke ka som blir rett eg .... Som feks eg satt inn egg 1/9, skriver eg 28, eller 29 som "eggløsningsdagen" ? Er så forvirrendre dette her...
Nøtt Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2008 Jeg tenker at det blir rett å regne slik. Eggene er jo tre dager gamle hvis de ble tint opp dagen før innsetting. Det vil si at vi har helt nøyaktig befruktningstidspunkt, og dermed bør dette være den riktige måten å regne termin på. Enn så lenge tenker jeg iallfall slik.
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Hei Nøtt:-))) Jeg hadde uttak 27 aug og innsetting 29 aug. I morra er jeg 5 uker på vei. Altså 3 uker nøyaktig siden uttak og befruktning pluss to uker. De blir jo befruktet uttaksdagen så må jo være den som er utgangspunktet. Fryseegg er jo 3 dager gamle så burde jo bli riktig da hvis du tar utgangspunktet 3 dager før innsetting.
Alvepia *happy mum* Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 fikk også høre at jeg var 4 uker på vei 2 uker etter innsetting.
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Jeg hadde fryseforsøk,og da sa de at den dagen jeg satte inn var jeg 14dager på vei...På babyverden er det kalkulator,når du går inn på den så kan du trykke på eggløsningsdagen,som regner fra den dagen liksom befruktningen skjer.altså den dagen du satte inn,eller så kan du jo ta tre dager fra.en får jo ikke 100%nøyaktighet uansett.alle har jo ulike sykluser og ingen som vet nøyaktig når de blir befruktet uten prøverør.
Nøtt Skrevet 17. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2008 Men jeg skjønner liksom ikke hvorfor sykehusene sier at man er 4 uker på vei 14 dager etter innsetting. Egget ble jo ikke befruktet på innsettingsdagen, men 3 dager tidligere. Ikke at dette betyr så mye, menvil jo at det skal være rett...
Alvepia *happy mum* Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Enig med det du sier Nøtt, jeg vil også at det skal være rett.. så jeg har liksom regnet litt på det.. men for å ikke bli skuffet før jeg har vært på ul blir jeg og holde meg til det de sier først, for så å se på ul om det viser noe mere
74skytte Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Jeg skulle til å lage en lignende tråd. Jeg lurer på det nesten det samme, men ved ordinært forsøk. De på Riksen har forklart meg at dagen for uttak er man 2 uker "på vei", altså at man bytter uke samme ukedag som man hadde uttak. Det er det jeg har regnet ut fra, og har også prøvd kalkulatoren på babyverden og tastet inn befruktningsdag som er uttaksdagen. Da får jeg det samme som jeg har skjønt. Men så fikk jeg en annen termindato fra legen på Riksen enn babyverden og bim gir meg. Regner de 40 uker, mens nettet regner 40+2 eller? Legen jeg går hos for kontroll er fødselslege, og han sa jeg var 14+4 i går, mens jeg mente jeg var 14+1. Han gikk ut i fra termindato. Hvordan regner han da? Jeg tror jeg forholder meg til det jeg har trodd hele veien, og til termindatoen som står på papirene mine. Men det er forvirrende. Nøtt: Du regner ihvertfall likt som meg, men jeg vet ikke helt hva som er riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå