Gå til innhold

Litt flaut å levere i bhg....

Anbefalte innlegg

Jenta vår har gått i barnehage i ca 3 uker.

Hun hyyyyyler fortsatt når vi leverer henne. Men i følge barnehagen går det relativt fort over.

Men jeg føler meg som en "dårlig mor" når jeg leverer henne fra meg gråtende.

Alle "eksperter" sier jo at man skal si hadet og deretter gå fra barnehagen, selv om barnet gråter. Det gjør jeg......

I dag la jeg merke til to andre mammaer som kikket så rart på meg da jeg gikk fra min gråtende jente.

Ellers har hun det fint i barnehagen.

Dere som jobber i barnehage: Skal jeg gå? Kan jo ikke være der hele dagen heller. Og hun kommer uansett til å gråte når jeg går.

(Det samme skjer når pappen leverer)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138697546-litt-flaut-%C3%A5-levere-i-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke morsomt når barna gråter slik. Jeg jobber i barnehage. Vi bruker å ringe foreldrene etter en stund å fortelle dem hvordan det har gått, etter de dro der i fra. Det hjelper for foreldrene som regel. Har vært borti barn som kan gråte jevnlig i laaange perioder uten at det er noe galt. De slutter som regel bare minutter etter foreldrene er gått. Men gråter nesten hver dag.

Ikke tenk på hva de andre foreldrene mener om deg.

Ikke føl deg som en dårlig mor, bare fordi hun gråter når du leverer henne i barnehagen. Det finnes "verre" ting å la dem gråte for.

Ja, du må gå.

Det var to andre mammaer som kikket på deg i dag, men det er ikke sikkert de kikket "rart" på deg i negativ betydning.

Når man er flau, skal det lite till for at man tolker andres blikk som kritisk. Uten at det trenger å være det.

Du må bare gå.

barnet gråter som regel bare når du er der. selvfølgelig noen unntak.

I barnehagen jeg jobber er det et par stykker som hyler når de skjønner at mamma eller pappa skal gå. når mammaen/pappaen blir igjen for å prøve å trøste blir gråtingen bare verre.

med en gang de har gått (nesten) slutter barna å gråte. hvis du føler for det kan du ta en telefon og høre hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...