Nullenusken Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Hva er egentlig endometriose? Hvordan oppdager de det, hva går det ut på osv?
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare dette på en god måte, men jeg skal prøve; Når man har mensen blør man også noe ut i buken. Altså; alt blodet kommer ikke ut av kroppen på vanlig måte. Dette gjør at det blir gammelt blod som kan bli liggende på utsiden av livmora og samtidig forårsake store menssmerter. Jeg har mest ss dette, men for at de skal være helt sikre, må de foreta en lapraskopi. De kan fjerne mye av endometriose ved en slik operasjon ved å brenne det vekk. www.endometriose.no hvis du går inn på denne fiden, finner du mye informasjon. Mistenker de dette på deg også eller?
Nullenusken Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2008 Gyn har ikke nevnt dette nei.... Bare leste at dette kan forårsake kraftige menssmerter.... Har veldig vondt første dag i mens hver måned.... Begynner nå på pp28, gyn finner ikke noe galt, men jeg blir ikke gravid.... Skulle ønske de fant noe galt slik at man kan løse det.... Begynner på pergokur nr 2 nå selv om jeg har normal el....
lindynatt Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Når du har prøvd såpas slenge, er det jo å anbefale at man sjekker om du hard endometriose og egglederne er åpne samt svømmerne til din mann. Endometriose er virkelig kjennetegnet ved at livmorslimhinnen også sprer seg til andre organer og man får ofte kraftig mens med masse smerter.
Nullenusken Skrevet 16. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2008 Har vært til utredning... Jeg har normal eggløsning og hun fant ingenting feil på meg... Han har LITT treg aktivitet, men var innenfor det normale... er det som er så irriterende.... er ingenting galt!!!
lindynatt Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Har du hatt kikkhulls operasjon? Endometriose ser man ikke på UL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå