Gå til innhold

en oppmuntring til dere flaskemammaer...;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er nå litt over 3 mnd..jeg ammet henne i 6 uker da jeg til slutt måtte gi tapt grunnet veldig såre brystvorter og derfor også lite melk.hun var født med gulsott og dette gjorde at hun fikk helt feilt tak med brystet siden hun var litt slapp.hun gikk mer ned i vekt og dama på helsestasjonen sa jeg måtte legge henne til brystet så ofte jeg kunne(det var veldig smertefullt).Til slutt ble samboerren min så lei av å se meg ha så vondt,så han tok saken i egne hender og kjøpte erstatning..Den helgen la hun på seg 250g og smilte for første gang.sov hele natten og aldri mer magevondt.Fikk masse skryt på helsestasjonen for hun var så frisk og fin,og ikke minst kvikk.Nå ler hun og er aldri en sur mine på henne-jeg har vært så lei meg før siden jeg måtte gi tapt og begynte på flaske.men når jeg nå ser hvor godt hun har det, har jeg lagt alt det bak meg..Der er rett og slett ikke alle som har dette med ammingen inne.Men av denne erfaringen har jeg lært at det viktigste er å få ungen mett og masse kos så blir det folk av de også.Syntes det er synd det skal være så mye ammepress,kanskje det hadde gått bedre hvis ikke det var det.Men til alle dere som har tatt valget med å gå over til flaske:dere vet selv hva som er best for deres baby,mammaer har alltid rett.Så lykke til videre og vær stolt av og være flaskemamma...;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer da, men vil skrive noen ord likevel.

Uff kjenner til såre brystvorter. Grudde meg skikkelig til å amme. Ene brystvorta mi er sår enda, men begynner å komme seg :)

Men det jeg skulle si da. Var på gruppe idag. Var snakk om mme. Som helsesøter sa, de anbefaler å fullamme opp til 6 mnd, men IKKE for envær pris.

Som helsesøster sa, det viktigste er at man er ei god mor for barnet :)

Så gdt å høre det finnes helesøstrer som tenker sånn også. Som regl får man høre man skal amme og amme og amme og helst i 6 mnd ( da hadde mine unger sultet visst jeg skulle vente til grøt til da)

Så fortvil ikke visst dere ikke får til å amme eller må slutte av andre årsaker. Viktikgste er at dere er ei god mor til barnet :)

Skrevet

Jeg fikk heller ikke til ammingen, syntes det var veldig trist. Men helsesøster sa til meg at hun var 100% enig i avgjørelsen min og stoppe å pumpe og kommenterer hver gang jeg er på helsestasjonen at jeg ser så godt ut, og at gutten min er så stor og fin og blid:-) Utrolig godt det finnes sånne helsesøstre og! Jeg har forsont meg med at jeg måtte gi opp ammingen og koser meg som flaskemamma:-) Får heller prøve igjen når vi får neste baby:-)

Skrevet

Godt med litt oppmuntring det kan man trenge..

Men vil bare si at jeg opplevde nå med barn nr 2 at ammepresset ikke var like stort som for tre år siden da jeg fikk nr en.

Både jordmødre og helsesøstre, og til og med folk på ammepoliklinikken var mye mere modererte enn før synes nå jeg!!

Alle de jeg møtte var veldig klare på at det å kunne finne den beste løsningen for seg og sitt barn var mye viktigere enn morsmelken.

Kanskje var det fordi jeg hadde flaskebarn med nr en, men håper

ikke det..

Det at presset var mindre gjorde at jeg fant løsninger, og tilslutt delammet noen måneder. Det ble liksom ikke alt eller ingenting!

Håper det er en tendens som er gjeldende i samfunnet slik at ikke flaskemammaer trenger å føle seg som annenrangs mødre i møte med helsenorge!

Skrevet

Jeg tror de kanskje har moderert seg litt ja.

Jeg måtte gi opp ammingen nå. Vesla er 6mnd og ville plutselig ikke ha mer pupp. Jeg var helt fortvila og ringte ammehjelp på helsestasjonen (er heldig å ha en egen ammehjelp der) og ringte ammehjelpen.

Begge to jeg snakka med sa at det virka som vesla var ferdig med å amme! Blei nesten litt paff jeg:-)

Sa at det var supert at jeg hadde fullamma i 6mnd, og at det var mange barn ikke ville ha mer når de begynte å bli så store.

Selv om jeg blei utrolig lei meg da vesla ikke ville amme mer, så var det ganske deilig i natt da sambo sto opp, lagde flaske og mata mini mens jeg sov:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...