Gå til innhold

Hypnoterapi/hypnose mot sukkeravhengighet - fungerer det?


LilleTrolle

Anbefalte innlegg

Har noen her forsøk hypnoterapi/hypnose mot sukkeravhengighet/søtsug?

 

Jeg spiser utrolige mengder med sjokolade, bare klarer ikke la være, og har derfor ca.15 kg overvekt. Vil så gjerne ned i vekt (og bruke klær jeg ikke har fått på meg på lange tider), men har ikke disiplin til å slutte å spise sjokolade. Vurderer hypnoterapi nå, men har ikke lyst (eller råd) til å betale 2000-2500 kroner for noe som ikke funker... Er det noen som har prøvd det? Hvordan var virkningen? Hadde det noen effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenenr meg igjen i dette, jeg var shokoliker.

 

men gå til legen, ble om å testes for insulin resistens, la deg ikke avføyse.

 

For jeg er insulin resistens og det kan jeg si deg, sjokolade smaker så mye bedre når man har det enn når man f.eks går på medisiner mot for høyt blodsukker.

 

Før da jeg spiste sjokolade gikk jeg nærmest en rus følelse, sjokolade var jo så vanvittig godt.

 

Etter jeg begynte på anti diabetika, smaker det ikke så godt og jeg får ikke slike sug eller rus følelser.

 

Jeg ahr sluttet med sjokolade fullstendig nå, siden mai faktisk.

 

De tre første dagene er tøffe.. så blir det bedre, man blir rett og slett clean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjalp for meg var å kutte helt å spise søtt. Da blir søthungeren etterhvert minimal, men det krever litt selvdisiplin. Jeg har nå gått ned 16-17 kg bare med å legge om kosten og trimme litt mer. Har nå spist vanlig i et par mnd og har ikke lagt på meg.

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...