Gå til innhold

Spyr, spyr og spyr...

Songbride ♥Jente-2009♥2011♥

Anbefalte innlegg

I dag har jeg kastet opp 6 ganger, klarer nesten ikke holde på noen ting..

Vet at dette er vanlig, men så utrolig plagsomt og setter ned hele livskvaliteten! Er 8+1 i dag, så håper virkelig ikke det varer lenger enn til uke.12 som er vanlig, for jeg klarer nesten ikke gjøre noe annet enn å sove og se på tv:s

Utrolig frustrerende å lage seg mat (som er krevende nok i seg selv når jeg er så kvalm), for så å få alt i retur igjen... Noen andre som er i samme situasjon? Er 100% sykemeldt, og blir gal av å være innfor disse 4 veggene, sukk....

Men er ved godt mot altså, det er jo absolutt for en god sak!!

Hilsen Songbride som venter sin førstefødte 28.april:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138696305-spyr-spyr-og-spyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg! Jeg er 11+0 i dag og har vært sengeliggende i 5-6 uker. Når jeg ligger musestille klarer jeg i større grad å unngå å kaste opp. Du må passe på at du ikke blir alvorlig dehydrert/utsultet - da bør du legges inn for intravenøs behandling. Legen kan se hvordan du ligger an fra en urinprøve. Kan også anbefale akupunktur. Min erfaring fra to tidligere svangerskap er at det tar noe lenger tid enn de "normalt" tolv ukene når man er såpass ekstremt kvalm - har vel gitt seg rundt uke 16-17, med svak bedring litt før den tid. Håper likevel det gir seg tidligere for deg!! Lykke til videre. Det ER verdt det, selv om i alle fall jeg har vansker for å nyte svangerskapene mine i denne tidlige fasen.

Off, høres ikke bra ut!

I går prøvde jeg sea-band som jeg kjøpte på apoteket, og det hjalp faktisk veldig mye, har ikke kastet opp siden jeg tok dem på!!!

Anbefales på det sterkeste:) Kjenner det fortsatt i ryggen og magen da, men ikke på langt nær så mye som før!

Håper virkelig det fortsetter sånn:)

Lykke til og god bedring!

SeaBand hjalp meg også veldig mye i mitt første sv.skap, men det er visst ingenting som hjelper denne gangen. Er nok mye psyken som forværrer kvalmen min. Har hatt dager der jeg ikke har klart å spise, men ble rådet til å få i meg litt farris og eplemost. Blandes 50/50. Prøv med bare en spiseskje av gangen til å begynne med. Det stopper antagelig ikke kvalmen, men man får i seg litt mineraler og salt og sukker. :)

Heisann.

Føler med deg for jeg har og kastet opp hele dagene. Havnet inn på sykehuset til intravanøs behandling og det gjorde susen. Nå er jeg vanvittig kvalm hele dagen, men kaster ikke opp mer. Så anbefaler deg en innleggelse 3 dager om du spyr masse.

Jeg er enda 100% sykemeldt og ligger inne å ser på TV hele dagene.. Sover mye... Men vet hva du mener med å bli gal av de 4 veggene.... Men orker ikke gå noen stder heller. Var på besøk hele helga, det gjorde godt for psyken, men jeg lå som ett slakt i går.

Er forresten like langt på vei som deg med termin ca 30 april.

Hei!

Godt jeg ikke er alene, det er ikke noen fest akkurat:s

Skrev at jeg ble bedre av sea-band, men nå er det tilbake til oppkast igjen:( En og annen dag kan jeg være i fin form helt til kvelden, men i dag har jeg vært dårlig hele dagen nesten.. Er så kjipt at det ikke er et fast mønster, da vet man liksom ikke noenting!

Så gøy at vi har nesten samme termin da, hvor skal du føde hen?

Var på UL i går vi, (får ekstra oppfølging pga tidligere høyt BT og dobbel livmor), og da så vi lille babyen ligge å sprelle og vinke til oss!! Helt fantastisk følelse, så det hjalp på formen:) Skal føde på Rikshospitalet vi..

Songbride81

Annonse

Heisann.

Jeg skal føde på fylkessjukehuset i Haugesund. Var på ultralyd da jeg ble lagt inn. Så vi såg babyen i uke 7/8. Var ikke så veldig mye å se da, men såg godt hjerte jobbe. Såg også det bare er en baby og at barnet ligger innenfor livmora. Så vi har i alle fall ett bilde å se på når vi ligger over do å kaster opp..... Som motivasjon at det er verdt det.

Hadde en relativt grei dag i går, men i dag er jeg møkk dårlig. Kastet opp før middag.

Er det deres 1. barn? Dette er mitt 2 og hans 1. Så det blir spennende. Gutten min gleder seg masse til å bli storebror. (han er 5 år).

Postafen kan kanskje hjelpe deg med kvalmen. Er reseptfrie reisetabletter de anbefalte på sykehuset. De hjelper ikke på meg, men kanskje deg? Verdt ett forsøk. Hva er sea- band? Tabletter? Er de reseptfrie?

Lykke til med formen.. Håper det gir seg i uke 12? Så da er det bare max 2 uker til???? I april/ mai er alt glemt :o)

Regner med du er sykemeldt du og?

Klemz

Heihei!

Slenger med meg samme med dere... spyr spyr og spyr her også! Har kastet opp siden jeg var litt over 6 uker og kaster fortsatt opp. Alt fra 3-6 ganger om dagen... har heldigvis vært bra på kveldene etter kl 19-20 de siste dagene og har fått i meg litt middagsmat da...

Var på tidlig ul i dag... og fikk se et hjerte og en baby som beveget seg :) Det var en stor motivasjon ja :) Har vært veldig bekymret på grunn av en MA i uke 10 i april, men håper kvalmen er et godt tegn.. :)

Er sykmeldt ut 1 trimester... håper kvalmen gir seg til da!

Heia!

Føler med dere!! Jeg har ikke spydd en eneste gang, men er kvalm 24-7. Det har vært så ille at noen dager har jeg ikke kommet meg opp av sengen....Bestemte meg for å prøve akupunktur. (Er 11 uker på vei) Etter 2 behandlinge er formen MYE bedre!! Skal ta en siste behandling på tirsdagen og er skikkelig spent! Sist jeg var gravid var jeg dårlig i 4 måneder, så dette har absolutt vært til STOR hjelp for meg!! Kanskje verdt å prøve for flere??

Hei!

Har vurdert akupunktur jeg også, men hvor mye koster det?

Jeg prøvde akupuntur-bånd (sea-band), og da reduserte jeg antall oppkast på en dag til max 3 per dag, men er fortsatt veldig dårlig..:(

I går kastet jeg opp friskt blod, og det er det verste jeg har opplevd! Det var såå vondt å kaste opp, følte som den sterkeste magesyre ever, men jeg skjønte jo hvorfor da jeg så en del blod.. Legen sa det mest sannsynlig var fordi jeg ikke hadde mer å kaste opp, og at jeg hadde fått en rift i spiserøret eller noe fordi jeg har spydd så mye, men det verste var nesten etterpå da vann smakte som sprit og det var vondt hver gang jeg svelget:s Mannen min måtte fly på apoteket kl.23 for å skaffe syrenøytraliserende, og det hjalp faktisk litt...

I dag har jeg faktisk vært bedre da, har t.o.m klart å male to dører, driver og pusser opp barnerommet:) Men kjenner at det kommer opp noe snart ja..!

Lykke til videre alle kvalme::)

Hei Veronika!

Dette er vårt første barn, så veldig spennende:) Tenker storebror er i hundre ja!

Jeg er sykemeldt også, har ikke sjans til å klare jobben i denne formen:s

Håper det bare varer til uke 12, men er vel lite sannsynlig når man er SÅ dårlig...

Jeg fikk resept på postafen, men legen anbefalte meg å helst ikke bruke det så langt det lar seg gjøre, så turte ikke hente den på apoteket jeg..

Har du hørt at det er helt greit å ta? Det er jo sikkert ikke skadelig da, er bare så redd for å gjøre noe som gjør at jeg mister?!

Er det helt vanlige reisesyketabletter? Blir man ikke veldig trøtte av de?

Sea-band er akupunktur-bånd som fåes kjøpt på apoteket, og skal plasseres på hvert håndledd, to fingerbredder fra håndflaten. De gjorde at jeg halverte antall oppkast, fra opptil 6 til opptil 3, så det er verdt et forsøk!

Nå har jeg begynt å få litt mage da, så da er det litt mer oppløftende..:)

Viser det på deg enda?

Anbefaler AKUPUNKTUR på det sterkeste !! + Sea Band!!!

Var på min andre behandling nå idag, pga migrene å kvalme.

Stor lettelse for meg da det virker som det hjelper!!

Går til en som er utdannet innen kinesisk akupunktur,

og kvar krone som blir brukt er verdt det!!

Skal til min 3 behandling nå igjen på mandag.. :)

Klem!

Hei Songbride

Ja storebror er klar som ett egg og gleder seg masse. Kanskje dumt han vet det så tidlig for det blir ei laaaang ventetid for han. Har prøvd å forklare han nesten er 6 når babyen kommer og at den må vokse seg stor først. Leste på sida mi det kunne gi seg i uke 14 den fæle kvalmen, så jeg håper nå... Tror det blir ei jente så dårlig som jeg er hele dagen... Var ikke dårlig så lenge med gutten, bare to uker... Men det vet jeg i uke 17 eller noe...

På sykehuset da jeg ble skrevet ut sa legen jeg kunne kjøpe prostafen, det var ikke farlig for barnet. Så jeg har tatt det. tar det ikke nå mer for det hjelper ikke. Bare ligge flatt og mat ofte som hjelper. Du hadde aldri fått prostafen om det var fare for abort. Da hadde jeg saksøkt de. Jeg spurte om de var farlige og fikk nei. Dessuten får du de reseptfritt. Ja, det er vanlige reisesyketabletter og ja, du blir trøtt av de. Men det har ikke gjort meg noe som er hjemme hele tiden og kan sove masse. Er glad når jeg sover for da slipper jeg unna kvalmen...

sea- band må jeg få mannen min til å handle da!!! Jeg kaster ikke opp mer om jeg holder meg i ro. Merker jeg blir dårlig bare av å sitte med pc'en. Men har vond rygg av å ligge nå...

Det viser veldig godt på meg at jeg er gravid. Kommer ikke oppi buksene mine. Har brukt mammaklær ei stund nå. Orker ikke presse på meg noe som er for lite. Har mamma klærne fra sist og har kjøpt ei ny bukse i Amsterdam (var der for 1 mnd siden). Skal bli kjekt å få handle mer mamma klær når formen kommer seg så jeg kan føle meg mer vel. Er veldig utvaska de fra sist svangerskap. Så føler for å bruke penger på meg selv nå!!!

Har forresten fått strikket ferdig dåpskjole når jeg har vært hjemme nå. Starta i april, så nå er den ferdig... Godt å ha noe å drive med hjemme. har sett meg ut masse jeg vil lage.. Bare greit å vite kjønnet først. Visste det ikke sist så alt fra han er i nøytrale farger. Trenger ikke mer nøytralt så nå vil jeg vite hva det er der inne. Har du noen hobbyer du får tida til å gå med?

Annonse

Vær forsiktig med malingslukt nå når du går gravid... Har du sjekket at den ikke er skadelig å puste inn? Jeg fikk ikke lov å male huset sist jeg var gravid pga skadelige stoffer. Mulig det bare gjelder maling ute. Men hadde sjekket det var jeg deg...

Lykke til med oppussing. Jeg håper vi kjøper nytt hus før babyen kommer.

Da skal jeg nok prøve de prostafen-tablettene, men håper også jeg er ferdig med det verste rundt uke 14..!

Jeg også har begynt med mammaklær nå, men ble litt frustrert da jeg arvet 12 bukser av ei venninne som alle var i den minste str (S & 34), for så å finne ut at jeg svømmer i alle sammen:(

Men så sa min kjære mamma at hun skulle betale hvis jeg fant en som passet, så da fant jeg 1 på Den Kule Mage som var XS, men det var den eneste de hadde da.. Den var i hvert fall kjempefin og satt etter i lårene!

Men egentlig klarer jeg ikke noe over magen for tiden da det gjør kvalmen verre, men det blir vel bedre:) Ja, vi må få unne oss noe når vi føler oss som vi gjør mener jeg og, så skal kjøpe mer når de får inn str min, er viktig å føle seg vel i svangerskapet også:)

Stakkars mannen min føler seg nok ganske lite attraktiv for tiden, jeg har totalt mistet lyst på det meste, bare lukten av ham gjør meg kvalm, så når jeg føler jeg bør kysse ham må jeg puste med munnen for å klare det! Helt forferdelig, jeg som er så kosete til vanlig, jeg er t.o.m for overfølsom til å bli kilt, det som er det beste jeg vet!

Føler du det sånn mot din?

Heldiggris som har skaffet dåpskjole allerede, jeg må først finne ut hva som fins i familien som har gått i arv, om det er noe igjen av de og om de ser bra ut...

Jeg klarer ikke gjøre så mye annet enn å ligge i seng eller sofaen, men hver torsdag har jeg babysang-gruppe, så har jeg ingen vikarer som kan ta det for meg hvis jeg er veldig dårlig, men det har gått forholdsvis greit til nå da, er jo bare 45 min med sang og musikk og så avslappende lunsj etterpå:) Og så synger jeg jo til vanlig, så når jeg klarer det så kan det faktisk hjelpe ved at jeg glemmer litt hvor dårlig jeg er i det øyeblikket! Har du noen hobbyer da?

• 2 uker senere...

Hei

Lenge siden jeg har vært her inne nå. Har vært så dårlig. De siste dagene er kvalmen litt bedre. Ikke fult så intens! Håper det fortsetter. Men så trøtt jeg er. Klarer ikke stå opp før laaaangt på dag selv om jeg legger meg med sambo! Og halsbrann om nettene....

Kjenner til det med lukt fra mannens munn selv om han har pusset tennene. Han er sikkert små frustrert av lukt kjenninga mi, så jeg gidderikke si det mer, stakkars.

Dåpskjolen startet jeg med å strikke i april. Hadde ikke noe håndarbeid å gjøre på. Men nå skal jeg bare montere den så er den ferdig. Er dåpskjoler i familien, men skal bli kjekt med en ny som jeg har laget selv. ellers har jeg strikket noe jenteklær. (tror det er jente der inne) Har bestilt noe broderier som jeg skal brodere å gi til jul, pluss kalender jeg skal lage til min kjære sønn. Er sånne hobbyer jeg driver med her hjemme når jeg ikke er i form til å gå ut!

Føler med deg som må ut å ha gruppe. Glad jeg er sykemeldt. Skal på jobb om en uke dersom det gir seg disse plagene. Skulle ringe legen om det ikke gikk. Nå er trøttheten like plagsom som kvalmen så vi får se.

Skal å ultralyd 24 nov og gleder meg masse!!! Når skal du?

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...