Gå til innhold

Når begynner de små å bli interessert i å leke med hverandre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det sies vel at barn leker ved siden av hverandre, og ikke med hverandre til de er ca 3 år. Men min sønn leker utrolig flott med en jente i barnehagen, de er 2,5 år begge to.

Jeg ser hver eneste dag 1-åringer som leker sammen. 1-åringers lek består av imitasjon, gjentakelser, samspill og latter. Og dette er en fullverdig lek på lik linje som eldre barns rollelek. :-)

Min gutt på nesten 2 år er som erteris med en annen gutt som er like gammel. De henger visst sammen hele tiden, speiselt når de leker inne - og de snakker om hverandre når de er hjemme.

I går da han skulle sove ramset han opp "mamma, pappa og X ( guttens navn)" før han fornøyd la seg til å sove..

Når vi leverer i barnehagen er det full krise om han andre ikke er der. Heldigvis var han det i dag, da løp de mot hverandre, tok hverandre i hendene og gikk sammen inn på avdelingen. Så søtt!!

Gutten vår har i hvert fall hatt venner siden før han fylte to, og de leker definitivt sammen. Bestevennen er halvannet år eldre da, så han har nok lært ham opp litt i "lekeregler". Veslesøster på ni måneder kommer også bort til storebror når han leker, og vil være med, men ødelegger nok ting mer enn hun leker sammen med ham ;-) Er nok mest at hun vil være der han er, siden han jo er den morsomste i verden (sånn for det meste).

Gjest ronja røverdatter

Leke sammen kan de gjøre fra de er ganske små, også slik at de setter pris på å leke sammen og finner sine venner eller favoritter som de leker mer med enn med andre. Men å virkelig leke MED hverandre er det sjelden å se før de begynner å nærmer seg tre år - 2,5 til 3 år kanskje.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...