Snuppelurene Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Jenta mi begynner om et par uker og da er hun 11 mnd. Vet de er mye ute og trenger hjelp med uteklærne. Tenkte på å kjøpe en dress med avtagbart for. Hvor kjøper man det?? Og hva har dere kjøpt av uteklær?
Smånetta 14.mai Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Det er jo litt avhengig av hvor i landet du bor. Vi har en vinterdress og en vår-høstdress, regntøy og ulldress til å ha under regntøy og dresser når det er nødvendig. Høstdressen kjøpte vi i vår (til toåringen), den er i 86, vinterdressen kjøpte jeg på obs (HH) den har avtagbart for og er i 92. Regner med at den blir vårdress i 09... Smart? Jeg vil anbefale deg å høre litt med de i barnehagen om hva de tror du trenger. Ikke kjøp noe bare fordi det er det dyreste eller mest populære merket, se an både pris og evner. Klør finner du en rekke steder xxl-sport, barnas hus, obs, reflex osv. i fjor hadde vi dress fra Exit om vinteren. sønnen min var 11 mnd da han begynte i bhg og den myke dressen var veldig god når han var mindre god til å gå.
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Hei! Utedresser/parkdresser får du kjøpt mange forskjellige plasser til mange forskjellige priser. Alt fra rådyre Troll/Reima/Skogstad dresser som tydeligvis er de mest "populære" for tida til 1400 kr til helt vanlige parkdresser til en rimeligere penge også. Barneutstyrsbutikker som Babyshop, Barnas Hus ol har, sportsbutikker har og noen av de vanlige klesbutikkene som Cubus og Lindex etc har. Dessuten får man kjøpt pent brukte dresser på f.eks Finn.no. Det blir vel egentlig opp til deg og din økonomi å avgjøre. Det som er viktigst er at dressen er passe stor og i og med at hun er så liten ville jeg valgt en dress som er romslig nok til bleierompa. Det må være plass til et lag ulltøy under og ungen må kunne bøye seg i den. Den bør være vindtett og tåle å bli våt. Hun trenger også ulltøy, jeg ville kjøpt et tynt og et tykt lag. Det finnes både hele dresser i ull/fleece og todelte sett. Tror jeg ville hatt hel dress til en så liten så slipper du at det blir glippe på magen etc. Hun må dessuten ha enten sko/støvler eller evt "fotposer" fram til hun begynner å gå. Ville kanskje bare kjøt et par sko i starten i og med at de vokser så fort i fra det første paret. Og selvfølgelig lue votter. Hvorvidt hun behøver regntøy kommer jo litt an på hva slags dress hun får og hvor mye de minste er ute når det regner.
Snuppelurene Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2008 Takk for flotte tips:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå