kommer nr3? Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 mormor elsker det navnet,og jeg liker dte mer og mer,mannen og men alikevel så er jeg så usikker... så kom jeg på at første bokstav er barnets farmor,andre bokstav er barnets oldemor,og mellomnavnet er barnets andre oldemor. Ea Otilie
gutteklubben grei Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Min mening er Liker dere det så bruk det, vent til barnet er født og se, kanskje det ikke kommer ut en Ea Otilie likevel :-) Personlig hadde jeg aldri brukt det, for meg var dette "too much" :-)
Gjest Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Jeg synes Ea er veldig pent, likevel setter jeg spørsmålstegn ved hvorvidt jeg synes det er et "ekte" navn - er liksom bare to vokaler, om du skjønner. Otilie er veldig pent, ville brukt det alene.
kommer nr3? Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2008 takk for svar.ønsker flere. har tenkt på at det kan være too much,men jeg synes Ea er litt lite alene,og resten av familien heier på otilie,men det klarer jeg ikke å ha som første navn. jeg er ikke så glad i navn som er too much,men ønsker heller ikke å ha ett navn som f.eks silje,hedvig,eller sigrun. (forøvrig fine navn,men ønsker de ikke på mine barn) kan dere foreslå noe enkelt og flott,litt sære navn som jeg kan putte fremfor otilie,men som ikke blir too much?? takker for hjelp
Gjest Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Saga Otilie Vilja Otilie Oda Otilie Nora Otilie Ella Otilie Lily Otilie Ada Otilie Ava Otilie Una Otilie Yrja Otilie Vilma Otilie Telma Otilie Léa Otilie Eia Otilie Eila Otilie Symra Otilie
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Ea er nydelig, og det var flott sammen med otilie.
Vannmann35 Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Jeg synes det klang pent sammen, samt at det var en koselig tanke bak - gå for det :-)
mamma til Isak Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Fint:) Et annet forslag er Moa Otilie.
sonne Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 For meg er ikke Ea et navn..det er akkurat som det er noe som mangler. Litt bedre når det blir satt sammen med et annet navn, men nå er ikke jeg så glad i Otilie heller, så dette navnet hadde aldri vært aktuelt for meg.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Hva med Eva Otilie? Det blir omtrent helt likt siden begge vokalene blir uttalt som i Ea (i motsetning til Eia som blir mer "Æia") Synes Eva Otilie ville blitt veldig pent=)
Gjest Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Ea er for meg ikke et navn, det er en fugl, en ærfugl-hunn. Ville av den grunn ikke brukt det. Otilie synes jeg er tungt, men det er sikkert vane. Der jeg kommer fra, og jeg vet også andre steder, ble de som var døpt Otilie kalt for Tille....
kommer nr3? Skrevet 17. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. september 2008 åååhhh,jeg skjønner så godt hva dere mener,og er helt med på det at Ea kanskje ikke er ett navn,og at otilie er litt tung (kommer litt an på hvordan man uttaler det)... og den andre siden av meg liker det så godt. nei,,,vi får jammen legge det på hylla litt,enda en del mnd til baby er her! (heldigvis)
grace&hope Skrevet 18. september 2008 #14 Skrevet 18. september 2008 Litt enig med flere andre her i at Ea ikke er et navn. Otilie, eller Otelie, synes jeg er et nydelig navn som står høyt på min egen liste! Synes Eva, Una, Ada eller Ava var gode forslag til første fornavn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå