Gjest Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Mens jeg gjør andre ting (rydder, ser på tv, taster på nettet) sitter hun i vippestolen og stirrer rundt seg til hun etterhvert sovner. Bør jeg underholde henne mer, sovner hun fordi hun kjeder seg? Leker dere mye med barna deres?? Vi leser bok hver dag, hun sitter mye på fanget og ligger på gulvet mens jeg sitter vedsiden av, men er det nok? Hun er 4,5 måned gammel.
ogladi Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Hei. Jeg har latt min gutt ligge mye på matta alene fra han var bare en måned gammel. Først under babygym'em, videre mer og mer på magen. Nå kan han ligge opptil en time alene, mens jeg stuller rundt og gjør forskjellig. Etterhvert så slår han mer og mer til med å ruller bortover gulvet og utforsker verden rundt seg. Det betyr at jeg må følge med litt mere. Men hvertfall så har han utarbeidet en selvstendighet og tålmodighet i lek jeg setter stor pris på. (Det hender jeg har han i lekegrinda når jeg må ut en tur til hundene eller opp for å tømme vaksemaskinen. Det går veldig bra.) Når jeg legger meg ned med han leser vi ofte bøker sammen. Han vil nå helst spise dem, men er aktiv og koser seg når jeg leser og gestikulerer. Jeg kan gjerne ha han i vippestolen innimellom. Da gir jeg han leker han kan holde rundt, spise på. Sånn kjeder han seg mindre. Også følger han med på det jeg gjør. Jeg forsøker å få søvnen til litt kontrollerte tider slik at han ikke sovner midt i alt. Også har vi forskjellige stunder der han sitter på fanget, der jeg tøyser med han. Han ler av den rare mammaen sin. Hadde han visst hva slags rare tullesanger jeg finner på hadde han blitt flau! Men storfornøyd nå.
Ludoline Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Hva med å gå til innkjøp av babygym? Mye mer stimulerende enn vippestol. Min baby elsket ihvertfall denne, og kunne ligge å kose seg, titte opp på lekene og strekke seg etter disse i lengre perioder.
nungo Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Tror ikke du skal være red for at hun kjeder seg :-) Men det kan jo være litt passiviserende om hun sitter for lenge i vippestolen om gangen. tror det anbefales at de sitter maks 15 minutter om gangen (også for ryggen sin del). Ellers er det ypperligt om hun det meste va sin våkne tid får ligge på et teppe med et par tre leker rundt seg. Babygym som flere har anbefalt er noe de fleste babyer liker. Ellers myke tøy-bøker og andre babyleker med gode farger.
prego Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 jeg prøver å godt jeg kan å vie all min tid til tulla når hun er våken.. leke osv... må jeg gjøre andre ting ligger hun for det meste på gulvet eller babygym. mi er 5,5 måneder gammel og har begynt å kjede seg voldsomt i vippestol.. begynner fort å sutre..
bekkebekk Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Min sønn er også slik. Han er 5,5 mnd. Jeg setter han i vippestolen når jeg skal spise, rydde, dusje osv. Hvis jeg legger han på lekematten sin blir han bare irritert etter 10-15 min. Han snur seg på magen ,men greier ikke å snu seg tilbake på rygg igjen. Er det noen som har et forslag til hva en kan gjøre slik at de trives bedre på matta? Får veldig dårlig samvittighet når han sitter så mye i stolen sin..
Noah+Gabriel-mamma Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Det er ikke sikkert de kjeder seg disse små, men har bare behov for å ha kroppskontakt. De er vant til å kose med mammaen sin:) Dessuten er det ikke farlig å "kjede" seg litt, det øver opp evnen til å finne på ting, og de lærer seg å trives i eget selskap. Noe som er veldig viktig senere i livet.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Sovner ungen bare av å sitte der?! *misunnelig*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå