Gå til innhold

"Slanking" under svangerskapet


Tobarnsmamma!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, og er veldig glad for det. Men har lyst til å passe veldig på vekten denne gangen. Forrige svangerskap la jeg på meg 22 kg, og fem av dem har blitt sittende. Er livredd for å ende opp med fem ekstra etter dette også, og dermed veier jeg 10 mer enn jeg ønsker.

 

Håper heller at dette svangerskapet kan tære litt på det jeg har, så jeg kommer slankere ut i andre enden! Noen som har tips til hvordan det bør gjøres? Spise sunt, selvfølgelig, men annet?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Drikk mye vann!!

jeg drikker ikke annet, og i det siste har jeg nesten ikke "spist" annet heller.. Hehe.. har skikkelig dilla på isbiter!

jeg er så heldig at jeg ikke liker verken brus eller sjokolade, mens jeg elsker frukt og grønt!

ellers kan man jo prøve å unngå å ha usunnt snacks i hjemmet utenom lørdag? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis hver 3. time, det gjør susen. Da spiser du ikke alt for mye av gangen heller iom at det ikke blir alt for lenge mellom hvert måltid. Spis frukt, grønnsaker, grovt brød, knekkebrød, yoghurt, magert pålegg som kokt skinke, smøreoster etc. Spiser du dette kan du spise mer enn om du gjør andre valg i matveien. Og drikk masse vann. Prøv å få lagt inn litt mosjon i hverdagen, trenger ikke være hardtrening, bare du får beveget kroppen din litt. Så skal du se du bare legger på deg det kroppen din trenger. Men husk at alle er forskjellig, noen legger på seg 20 kg uansett hvor sunt de spiser, mens andre spiser akkurat som de vil og legger på seg 10...

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ca uke 25 begynte jeg på grete Roede kurs for å få litt ekstra motivasjon til å holde vekta kontrollert og drive skadebegrensning..... Jeg blir motivert av å måles og veies, så det passer for meg. Vet hva jeg skal gjøre og ikke gjøre, men det er noe med å være med i gruppe slik. :)

Jeg la på meg MASSE i begynnelsen(de første 4 mnd), og kjente på kroppen at det på ingen måte var bra! Grunnen til vektoppgang var for mye mat og for lite aktivitet, ikke graviditet.

Nå har vekta stått stille i 7 uker og det har vært målet mitt, skal jo ikke slanke meg, men nå har jeg blitt i bedre og bedre form uten vektoppgang så langt, og det er bare helt fantastisk!!! Og både jeg og babyen har nok energi å ta av.....ligger lagret på sidebeina fra før- he he.

 

Magen vokser som den skal, mens kroppen ellers har blitt mindre. Bukser som ikke passet tidligere, passer nå :)

 

Men jeg synes at det har vært trygt å gå på kurs og ha kontroll på at ejg ikke spiser for lite, men passe. i tillegg er det ganske masse mat, og ikke minst rett mat som er viktig for babyen også!!

 

Jeg kan i alle fall trygt anbefale grete Roede kurs når du er gravid, kjenner og flere som har gått på det. De har egne utregninger for energiinntak for gravide og ammende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...