Gå til innhold

JEG ER SMERTEFRI OG OVER HALVVEIS MED NR. 3

Anbefalte innlegg

Få hyggelige nyheter her, så jeg må bare bidra med min solskinnshistorie.

Etter 2 år med smerter etter nr 1 og underveis med nr 2, er jeg smertefri og over halvveis med nr 3. Og ikke bare det, jeg drasser rundt på barna mine på heltid, på besøk/skog/strand. Og lager mat fra bunnen av. Og mye, mye mer:-) (Ikke husvask da.....)

Etter andre fødsel fant jeg endelig en fysioterapeut som hjalp meg.

Bekkenet var blitt skjevt etter et fall på glattisen, og selv all verdens slyngetrening kunne ikke få det på plass igjen.

Men det ordnet min fysio. Ikke gi dere damer, bytt terapeut hvis dere ikke merker bedring etter fødsel.

Fortsetter under...

Sikkert et dumt spm, men hvordan får de bekkenet på plass igjen? Og hvordan fant de ut hva som var galt?

Jeg er 23 uker på vei med nr.2. Slet veldig sist og har kjent det siden før positiv test nå. Går på slyngetrening og det funker, men jeg må pent stå over turer i skog og diverse annet.

Hun gjorde det ganske enkelt. Jeg lå på rygg med bøyde knær, så holdt hun rundt knærne og sa press ut (mens hun immobiliserte leddet ved å holde fast rundt knærne). 3 ganger hard press fra min side med liten pause mellom. Så la hun begge armene mellom knærne, og sa press sammen knærne, 3 ganger med pause. Så over på siden, strak underste fot, øverste henger over kanten på benken. Hun immobiliserte ankel/kne, og ba meg presse opp 3 ganger. Gjenta hele runden, og bytt side.

Så har jeg fått akupuntur og "manuell pleie" (lett massasje) av alle muskler og ledd i nakke, rygg, bekken og lår.

Og beina mine ble like lange igjen. Det hele er så enkelt at det er rett skammelig at disse slyngeterapeutene overser det faktum at man ikke trenger å være skjev i bekkenet. De er forresten kjent med denne forskningen, men velger å overse den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...