Gå til innhold

Ønskebrev til sykehuset ved keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Sist jeg skulle ha keisersnitt skrev jeg et langt og utfyllende brev, da var det så mye jeg ville si. Hadde en forferdelig opplevelse ved første fødsel, så derfor var det enkelt å skrive ønskebrevet når jeg skulle ha nr 2 (altså sist jeg hadde ks)

Jeg skal inn på føden i morgen for kontroll, og tenkte jeg skulle skrive ferdig brevet å levere når jeg likevel er der, men finner liksom ikke noe å skrive. Har notert meg litt om selve keisersnittet, at jeg ønsker å ha far med på det meste, at jeg vil ha babyen inntil meg så fort det lar seg gjøre, prøve å legge til babyen så fort det lar seg gjøre pga amming - har slitt med amming med de to andre også men vil ikke gi opp håpet...

Har også skrevet litt om at jeg må få enerom (noe jeg tror er vanlig ved ks) pga at jeg har slitt med amminga før og vil gjerne få det til, men da må jeg ha mye ro. Og jeg sleit mye med barseltårer sist, noe som ikke var så gøy.

Når det kommer til hjemreise kommer jo det an på formen min og babyens form. Sist fikk babyen gulsott så vi måtte bli et par dager ekstra, samt at hun ikke ville legge på seg. jeg sleit veldig etter selve inngrepet, hadde mye vondt og var ofte nær ved å besvime.

Har også nevnt at en viss doktor ikke skal utføre inngrepet dersom det fins alternativer!! (meget dårlig eraring med denne doktoren!!)

Men hva skriver dere andre? noe spes jeg bør tenke på?

Er 11 uker til jeg ska ha keisersnittet. 79 dager helt korrekt. Fjernt men likevel så nært.......

Fortsetter under...

Dette er det jeg har klart å skrive ned hittil.

Ønskebrev til sykehuset i forbindelse med keisersnitt

- Ønsker lokalbedøvelse før spinalen settes

- Ønsker at de skal vente med kateteret til etter at spinalen er satt

- Studenter på operasjonsstua er ikke ok

- Vil ha informasjon om hva som foregår underveis

- Ønsker å få babyen opp til meg så fort som mulig

- Ønsker ikke sovemedisin etter at babyen er ute, hvis jeg ikke må

- Ønsker at mannen min skal få bo på sykehuset sammen med meg/oss

Hei! jeg skrev akkurat et innlegg til ei anna jente her...

Jeg trur ikke dere trenger slike ønskebrev. Dere blir innkalt til samtale der dere får formidlet direkte og får tilbakemelding. Dere har veldig mye ønsker at..... Alle disse tingene er ren rutine. Dere får babyen til dere rett etterpå. Dere får den bedøvelsen dere trenger...Det tar kanskje 10 min.fra operasjonen starter til du har babyen i fanget, så ja, du får info.at nå starter vi og nå kommer han...

Ikke bekymre dere så mye. Ks er en fantastisk opplevelse som jeg håper jeg får en gang til, hvis jeg er så heldig og bli gravid igjen. Dere er i de beste hender. Dere får ikke sovemedisin etterpå, dere har babyen sammen med deg på opp-våkningen og får morfin etter behov.

Det jeg ikke visste fra før var at man blør like mye som etter en vanlig fødsel. Det var nytt for meg... Men bleiene er mega, så det fikk det og..

Lykke lykke til! husk, ks er en fantastisk ting!! Klem

Jeg hadde ikke ønskebrev forrige gang, men da visste jeg ikke helt hva jeg gikk til heller. Denne gangen har jeg tenkt på det. Men siden vi får samtale dagen før, tror jeg kanskje bare jeg skriver et "brev" for meg selv og har det med sik at jeg er sikker på at jeg får tatt opp alt jeg skal ta opp. Lett at noe går i glemmeboken.

Det at du får ha med deg barnet ditt på oppvåkning er det nok litt forskjellige prosedyrer på. Jeg fikk besøk av jenta og pappaen, men de fikk ikke lov til å være der så veldig lenge. Dette med bedøvelse før spinal er også forskjellig har jeg forstått. Jeg fikk ihvertfall ikke bedøvelse først.

Jeg fikk heller ikke til ammingen så bra forrige gang, og ønsker å få det til denne gangen. Men før jenta ble lagt til puppen forrige gang hadde hun sovnet og det var mange timer siden hun hadde kommet til verden. Så det er noen ting jeg ønsker å ta opp også - og skriver ihvertfall ned det jeg ønsker å ta opp, selv om det kanskje ikke blir gitt til de på sykehuset.

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...